• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
چهار شنبه 21 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160334
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/1w0Jm
+
-

دستگیری دزدان خشن خانه ها

اعضای باند سرقت که با ورود به خانه‌های شهروندان کرج و تهدید چاقو دست به سرقت طلاها و اموال باارزش آنها می‌زدند دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز برای دستگیری این باند به‌دنبال شکایت چند مالباخته شروع شد. بررسی اظهارات شاکیان نشان می‌داد که سرنشینان ۲دستگاه خودرو سواری پس از شناسایی خانه‌های مورد نظرشان با روش‌های مختلف وارد خانه‌ها می‌شدند و با تهدید چاقو و قمه، دست‌وپای آنها را بسته و در یکی از اتاق‌ها زندانی می‌کردند. سپس طعمه‌هایشان را به مرگ تهدید کرده و مجبورشان می‌کردند که محل نگهداری طلاها، پول‌های نقد و لوازم باارزش را نشان‌شان دهند. پس از آن نیز با سرقت این اموال متواری می‌شدند. سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز درباره جزئیات دستگیری این باند گفت: درحالی‌که سرقت‌های سریالی دزدان باعث ایجاد جوی از ناامنی در محله‌های مختلف شهر شده بود، تیمی از کارآگاهان وارد عمل شدند و با حضور در محل‌های سرقت و بررسی‌های تخصصی موفق شدند سرنخ‌هایی از دزدان به‌دست آورند.
وی ادامه داد: پیگیری این سرنخ‌ها کارآگاهان را به 3عضو باند رساند که مخفیگاه آنها در شهرستان شهریار بود. به این ترتیب تیم‌های عملیاتی راهی شهریار شدند و در جریان عملیات جداگانه و همزمان موفق شدند همه آنها را دستگیر کنند.
سرهنگ نادربیگی با اشاره به اعتراف متهمان به ۱۸ فقره سرقت منزل در سطح استان البرز گفت: در ادامه تحقیقات کارآگاهان مشخص شد که متهمان دستگیر شده با سرکردگی یکی دیگر از سارقان سابقه‌دار و خطرناک استان، در ماه‌های اخیر حین انجام سرقت در شهرستان ساوجبلاغ با مأموران انتظامی درگیری مسلحانه داشته و متواری شده بودند که با اقدامات پلیسی صورت گرفته از سوی اداره عملیات ویژه، سر کرده باند سارقان نیز در یکی از روستاهای شهر هشتگرد شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد. وی از دستگیری ۴ مالخر که اموال مسروقه را از این باند می‌خریدند خبر داد و گفت: در بازرسی مخفیگاه متهمان مقداری اقلام مسروقه ازجمله چند تخته فرش ابریشمی گران قیمت و شمش مس قیمتی کشف شد. به‌گفته وی، همه مالباختگان این پرونده شناسایی شده‌اند و متهمان پس از تکمیل تحقیقات برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید