• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 2 بهمن 1402
کد مطلب : 216388
+
-

خانه مهرانگیز کامبیز خانه «پدر سالار» شد

خظانه‌ای صدساله که بیشتر از آنکه با نام صاحبش شناخته شود به نام یک سریال معروف است

خانه مهرانگیز کامبیز خانه «پدر سالار» شد

کافی است وارد محله امامزاده یحیی در بافت تاریخی تهران شوید و سراغ خانه پدرسالار را بگیرید؛ از ریز و درشت محله شما را برای رسیدن به این خانه زیبا راهنمایی می‌کنند. این خانه ۱۰۰ ساله در دوره قاجار ساخته شده و متعلق به یکی از نوادگان قاجاری به‌نام مهرانگیز است. در حال حاضر، این خانه به خانه فرهنگ امامزاده یحیی تبدیل شده است. قدیمی‌های محله، مهرانگیـز کامبیز، مالک اولیه آن را به‌واسـطه مجالس روضه‌ای کـه در خانه برگزار می‌کرد به‌خوبی به یاد دارند چون خیلی‌هایشان آن وقت‌ها کودکانی بودند که حق ورود به خانه را نداشتند. اواخر دهه 60بود که اکبر خواجویی خالق سـریال پدرسالار بعد از پرسه‌زنی در منطقه 12و جست‌وجوی یک لوکیشن خوب متناسب با سریالش چشمش این خانه زیبا و منحصربه‌فرد را گرفت و موفق شد آن را برای تولید سریالش از سال 69تا 71در اختیار بگیرد. هنوز وقتی اهالی محله امامزاده یحیی از کنارش رد می‌شوند می‌توانند صدای اسدالله خان و
برو بچه‌هایش را از رج به رج دیوارهای قدیمی و کهنه‌اش بشنوند. این خانه در گذر میرزامحمود کوچه هداوند واقع شده و ‌اکنون به‌عنوان خانه فرهنگ محله امامزاده یحیی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چطور به خانه مهرانگیز  برویم؟
مترو پانزده خرداد و مترو بهارستان دسترسی بهتر و سریع‌تر به امامزاده یحیی دارند. اگر چه علاقه‌مندان به پیاده‌روی و تهرانگردی می‌توانند در فاصله بین ایستگاه مترو امام خمینی و پانزده خرداد از جاذبه‌های گردشگری تهران منطقه 12نظیر کاخ گلستان و مجموعه موزه ملی، موزه عبرت، موزه پست، موزه آبگینه، موزه بانک مرکزی و سردرباغ ملی بازدید کنند.
نشانی: محله عودلاجان،گذر امامزاده یحیی
 (سه راه‌امین حضور)، خیابان امیرکبیر، خیابان جاویدی.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید