• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 11 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159712
+
-

متعادل لاغر شوید

میوه و سبزیجات مصرف کنید: در هر وعده غذایی، نصف بشقابتان را با میوه و سبزیجات پر کنید زیرا موجب تولید مواد مغذی بیشتر و چربی و کالری کمتر نسبت به گوشت، محصولات لبنی یا غلات می‌شود. مصرف میوه‌های تازه مانند سیب و انواع توت‌ نیز به جای تنقلات پرچرب یا بسیار شیرین عالی است.

از خوردن صبحانه غافل نشوید: مصرف صبحانه به مهار گرسنگی در اواسط صبح کمک می‌کند و فرد را ترغیب به خوردن خوراکی ناسالم حین کار یا پرخوری در موقع صرف ناهار نمی‌کند.

شام سبک بخورید: اگر بیشتر کالری روزانه‌تان را در وعده ناهار دریافت کنید، ممکن است بیشتر وزن کم کنید، نسبت به زمانی که یک وعده غذایی سنگین را بعد از ساعت 15میل می‌کنید. اما مهم‌ترین مسئله این است که چه چیزی می‌خورید، نه اینکه چه زمانی می‌خورید.

غذاهای سالم درست کنید: به جای سرخ‌کردن غذا یا تفت‌دادن آن در کره یا روغن زیاد، از کباب‌کردن، پختن یا آب‌پز‌کردن استفاده کنید.

به آنچه می‌خورید، توجه کنید: وقتی مشغول به کار، بچه‌ها و زندگی‌تان هستید، ممکن است وسوسه شوید که حین انجام کار خوراکی بخورید یا به همراه وعده غذایی‌تان چند کار را همزمان انجام دهید. اما اگر روی غذایتان تمرکز داشته باشید، به‌احتمال زیاد دچار پرخوری نشده و بلافاصله بعد از آن دوباره گرسنه نخواهید شد.

آرام باشید و استرس نداشته باشید: استرس ممکن است فرد را بیشتر در معرض خوردن غذاهای ناسالم قرار دهد و تجزیه چربی را برای بدن سخت‌تر کند. یوگا، تنفس عمیق، مدیتیشن، پیاده‌روی یا خواندن یک کتاب خوب را امتحان کنید. کاهش استرس برای هر فردی متفاوت است، بنابراین فعالیتی را انجام دهید که برایتان مفید باشد.

آزمایش تیروئید انجام دهید: اگر سالم غذا می‌خورید و به‌طور منظم ورزش می‌کنید ولی هنوز هم نمی‌توانید وزن کم کنید، ممکن است تیروئیدتان به‌درستی کار نکند. این اتفاق حدودا در ۵درصد افراد رخ می‌دهد و بیشتر در زنان و افراد بالای ۶۰ سال دیده می‌شود.
 علاوه بر افزایش وزن، می‌تواند موجب خستگی، درد مفاصل یا ماهیچه‌ها و افسردگی نیز شود. داروها می‌توانند به درمان کمک کنند، بنابراین اگر فکر می‌کنید ممکن است مشکلی وجود داشته باشد، به پزشک مراجعه کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید