• یکشنبه 13 خرداد 1403
  • الأحَد 25 ذی القعده 1445
  • 2024 Jun 02
دو شنبه 16 اسفند 1400
کد مطلب : 155745
+
-

مدیرعامل شرکت متروی تهران با حضور در مؤسسه همشهری برنامه‌های توسعه و تکمیل خطوط مترو را تشریح کرد

روزهای خوب مترو در راه است

مترو یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل‌ونقل عمومی است، اما به‌دلیل بی‌مهری‌های صورت‌گرفته طی سالیان اخیر دچار نواقص و کاستی‌هایی شده که همین امر محبوبیتش را کاهش داده است. البته مسعود درستی، مدیرعامل شرکت متروی تهران چنین نظری ندارد و معتقد است نباید به گذشته نگاه کرد؛ چراکه با نگاه به آینده می‌توان روزهای خوبی برای این ناوگان متصور شد. او روز گذشته به مناسبت بیست‌وسومین سالگرد تأسیس و راه‌اندازی این شبکه انبوه‌بر حمل‌ونقل همگانی به مؤسسه همشهری آمد و برنامه‌های آتی شرکت متروی تهران را تشریح کرد که در ادامه می‌خوانید.

شما چه آینده‌ای برای مترو پیش‌بینی می‌کنید؟
نگاه مدیریت شهری به گذشته نیست و رویکرد شهردار تهران نگاه به آینده است و قطعاً با این رویکرد و سیاست و ارتباط حسنه‌ای که با دولت وجود دارد می‌توان پیش‌بینی کرد در سال‌های آتی خیلی از مشکلات این ناوگان کمرنگ یا حتی حل‌وفصل شود. به‌هرحال موضوع مترو گرچه دغدغه و موضوع شهرداری است، اما نیاز به حمایت دولت و سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها دارد و به‌نظر می‌توان روزهای خوبی برای مترو متصور بود و در سال‌های آتی خدمات بهتری به مردم ارائه داد.
منظورتان از روزهای خوب چیست؟
نکته مهم این است که مجموعه مترو همواره باید به موضوع توسعه فکر کند. اکنون خطوط 6و 7 نواقصی  دارد که باید تکمیل شود. توسعه بخش شرقی خطوط 2، 4و 7و توسعه جنوبی خط 6و... موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد. مورد دیگر این است که تهران نیاز به 11خط (8، 9، 10و 11) دارد که عملیات اجرایی در خط 10شروع شده و باید تسریع شود. همچنین مطالعات 3خط دیگر هم باید در اسرع‌وقت نهایی شود. به‌طورکلی پیگیری موضوع تکمیل خطوط، توسعه خطوط فعلی و شروع خطوط جدید اولویت‌های 4سال آینده است که حتماً با این اقدامات می‌توان اتفاقات خوبی را در تهران رقم زد.
برای این 3اقدام مهم (تکمیل خطوط، توسعه خطوط و شروع خطوط جدید) چقدر اعتبار لازم است؟
شهردار تهران به موضوع حمل‌ونقل عمومی و به‌طور ویژه‌تر مترو توجه خاصی دارد و آنطور که در همایش مدیران عنوان کرده، حدود 260تا 270هزار میلیارد تومان برای این اقدامات اعتبار نیاز است که قطعاً باید به روش‌های جدید تأمین منابع مالی فکر شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید