• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 20 شهریور 1400
کد مطلب : 140131
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/XDzX8
+
-

تازه‌های نشر/ ماه و شش پنی


«ماه و شش پنی» نوشته سامرست موام، خوانش متفاوت موام از زندگی نقاشِ معروف پل گوگن است که او را در این کتاب، چارلز استریکلند معرفی می‌کند.
استریکلند، دلال سهام و بانکدار موفقی است، اما ناگهان زن و فرزند خود را رها می‌کند و به پاریس می‌رود تا به‌طور حرفه‌ای به نقاشی بپردازد. موام در این داستان به توصیف شخصیتی می‌پردازد که به جای آنکه به‌دنبال پول (پنی) برود، به جست‌وجوی علایق خود یا آنطور که موام به‌صورتی سمبلیک می‌گوید به جست‌وجوی ‌ماه خویش می‌رود. او در این جست‌وجو به انزوایی خودخواسته که لازمه این سبک زیستن است فرومی‌رود. نشر ماهی این کتاب 288صفحه‌ای را با ترجمه شهرزاد بیات موحد به بهای 50هزار تومان منتشر کرده است.

   لبه تیغ

«لبه تیغ» نوشته سامرست موام را هم شهرزاد بیات‌موحد به فارسی برگردانده است. لبه تیغ نخستین‌بار سال1944 به انتشار رسید. این رمان به داستان خلبانی آمریکایی به نام لری درل می‌پردازد که به‌خاطر تجربیاتش در جنگ جهانی اول به زخم‌های روانی متعددی دچار شده و به همین‌ دلیل تصمیم می‌گیرد به‌دنبال معنایی والاتر در زندگی خود بگردد. این سفر معنوی و دگرگون کننده، او را در مسیر برخی از درخشان‌ترین کاراکترهای خلق شده توسط سامرست موام قرار می‌دهد؛ نامزد لری یعنی ایزابل که انتخابش میان عشق و ثروت با عواقبی همیشگی همراه خواهد بود و الیوت تمپلتون، عموی ایزابل که مردی وطن‌پرست و خودشیفته است. خود موام نیز دائما به دنیای داستان وارد می‌شود تا از نزدیک شاهد دست و پنجه نرم کردن شخصیت‌هایش با سرنوشت باشد. ویلیام سامرست موام، ‌زاده 25ژانویه 1874 و درگذشته 16دسامبر1965، نویسنده داستان کوتاه‌، نمایشنامه‌ و رمان نویس انگلیسی بود. او به دفعات در دهه1930 نام خود را به‌عنوان پردرآمدترین نویسنده مطرح کرده است. موام پس از درگذشت والدینش در 10سالگی، توسط عموی نه چندان خوش‌اخلاق خود بزرگ شد. او که دوست نداشت مانند سایر اعضای خانواده، وکیل شود، حرفه پزشکی را برای خود برگزید، اما نخستین رمانش چنان موفقیتی برایش به ارمغان آورد که بی‌درنگ پزشکی را رها کرد تا به نویسنده‌ای تمام‌وقت تبدیل شود.
نشر ماهی چاپ جدید این رمان 368صفحه‌ای را با شمارگان هزار و 500نسخه، به بهای 52هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید