• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 27 دی 1400
کد مطلب : 151030
+
-

تازه‌های نشر/ به وقت رهایی


مجموعه داستان «به وقت رهایی» اثری است داستانی شامل 11داستان کوتاه از نویسندگان جوان کشور که در سال‌های اخیر به طبع‌آزمایی در زمینه داستان کوتاه مشغول هستند. «به وقت رهایی» پیش از هرچیز آکنده از ایده‌های داستانی ناب و جسورانه است؛ سرشار از داستان‌هایی که نشان از نازک‌بینی و دقت نظر نویسندگانش در کشف و حلاجی نقاط کور یا کمتر مورد توجه قرار گرفته در اجتماع از سویی و از سوی دیگر بازنگری و کشف زاویه دیدی تازه برای نگاه به موضوعاتی عادی‌انگاری شده در جامعه است.
این کتاب و داستان‌هایش همچنین از حیث شخصیت‌پردازی و ساختن موقعیت‌های انسانی در داستان هر چند تجربی اما بسیار پخته عمل کرده است. داستان‌های این کتاب نمایشی است از تلاش برای خلق موقعیت‌های ناب در بازخوانی نوعی نگاه تازه به یک پدیده انسانی. مریم ولی، محمدیاسین گوهری‌فر، رضوان کفایتی، فاطمه عظیمی، الهه عاصمی، زینب شکوهی، محدثه دلنواز، نرگس خانی، فائزه حق‌شناس، فاطمه‌سادات حسینی و ماهرخ تورکی نویسندگانی هستند که در این مجموعه داستان‌هایی از آنها منتشر شده است. این مجموعه  128 صفحه‌ای در قطع نیم‌وزیری به بهای 24هزار تومان از سوی انتشارات نیستان منتشر شده است.


  عزیز
عزیز، نخستین رمان سعید نجفی، یک عاشقانه اجتماعی است که حول‌محور پیرزنی خوش‌مشرب که با نوه خود در خانه‌ای دوطبقه در یکی از محلات قدیمی تهران زندگی می‌کند، شکل گرفته است. مستاجرهای جدید این پیرزن، 4دختر دانشجو هستند و حضور آنها منجر به حوادثی می‌شود که داستان را پیش می‌برد. نویسنده سعی بر آن دارد تا با روایت خاطراتی از پیرزن، که همه او را عزیز صدا می‌زنند، پلی از گذشته به حال زده و یادآوری کند حضور افراد سالمند در کنار نسل جوان، نه‌تنها الزاما کسالت‌آور نیست، بلکه در بسیاری از موارد تجربیات ایشان راهگشاست. پرداختن به حال و هوای مجالس مذهبی و مراسم آیینی، از دیگر ویژگی‌های این رمان است که نویسنده از تجربیات شخصی خود در این زمینه بهره ‌برده است. داستان به زبان عامیانه است و دیالوگ‌ها، ساده اما دلنشین هستند.
این کتاب 252صفحه‌ای در قطع رقعی از سوی انتشارات نیستان به بهای 67هزار تومان منتشر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید