• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 9 شهریور 1400
کد مطلب : 139219
+
-

سرنوشت ‌خون خورده‌

مهدی جعفری پیش‌تولید «خون‌خورده» را آغاز کرد

سریال
سرنوشت ‌خون خورده‌

از 2سال پیش قرار بود سریالی برای شبکه نمایش خانگی ساخته شود؛ سریالی از رمان «خون خورده» مهدی یزدانی‌خرم، که ابتدا نام علی سرابی به‌عنوان کارگردان مطرح شد و حالا با گذشت بیش از یک سال هنوز سرنوشت این سریال مشخص نیست و در این ماه‌ها نام محمدمهدی مهدویان و مهدی جعفری، به‌عنوان کارگردان شنیده شد.
به گزارش همشهری، اسفند‌98 بود که قرار بود علی سرابی، از روی رمان «خون‌خورده» سریالی را به تهیه‌کنندگی علی سرتیپی، برای شبکه نمایش خانگی بسازد. رمانی که اسفند‌97 منتشر شده بود و حق ساخت این رمان از «نشر چشمه» خریداری شده و نگارش فیلمنامه‌ آن به‌دست تیمی به سرپرستی یزدانی‌خُرّم آغاز شد. اتفاقی که برای رمان «بیست زخم کاری» محمود حسینی‌زاد، افتاد و مهدویان سریالش را ساخت.
قرار بر این بود که تولید این سریال از نیمه دوم سال‌1399 آغاز شود و حالا سرابی از تهیه‌کننده گله‌مند است و در فضای شخصی اعلام کرده که بعد از ماه‌ها متوجه شده پروژه به کسی دیگر سپرده شده است.
درحالی‌که سازمان سینمایی ۲۲‌تیرماه در فهرست آثار در نوبت بررسی در شورای پروانه ساخت غیرسینمایی، مجموعه نمایش خانگی «خون‌خورده» را به کارگردانی محمدحسین مهدویان ثبت کرده، کارگردان این مجموعه در فهرست تازه که ۶ مردادماه سال‌جاری منتشر شده، نام مهدی جعفری دیده می‌شود. بعد از گذشت 2سال و دلیل نامشخص غیبت علی سرابی در این پروژه، پیش‌تولید مجموعه نمایش خانگی «خون خورده» آغاز شد. این سریال احتمالا پاییز امسال جلوی دوربین می‌رود ‌و مذاکرات با چند بازیگر سرشناس برای ایفای نقش در آن آغاز شده است.
فیلمنامه «خون خورده» توسط مهدی یزدانی‌خرم، طلا معتضدی و کریم نیکو‌نظر نوشته می‌شود و علی سرتیپی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد. «خون‌خورده» قصه‌ 5برادر است در سال‌های دهه‌‌60 ایران، از تهران تا اصفهان، از بیروت تا آبادان و از مشهد تا کلیسایی کوچک در محله‌ نارمک که ۲ روح بر صلیبِ لق‌اش نشسته‌اند... قصه‌ «برادران سوخته». برادرانی که گم شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید