• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 9 شهریور 1400
کد مطلب : 139218
+
-

واکسیناسیون به هنرمندان رسید

وزیر ارشاد از آغاز واکسیناسیون هنرمندان بالای 40سال خبر داد

گزارش
واکسیناسیون به هنرمندان رسید

فهیمه پناه‌آذر-روزنامه‌نگار

چند روز پیش بود که مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از پیگیری‌ها و واکسیناسیون هنرمندان در تهران و دیگر شهرهای کشور خبر داد. به‌نظر می‌رسد واکسیناسیون هنرمندان با ارائه کارت هنر در دیگر شهرها به مرحله اجرایی رسیده باشد. حالا نوبت واکسیناسیون به هنرمندان تهرانی هم رسیده و پیرو این خبر، وزیر فرهنگ نیز از آغاز واکسیناسیون هنرمندان بالای 40سال خبر داده است. به گزارش همشهری، وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی با تسلیت درگذشت تعدادی از اهالی هنر و رسانه در روزهای اخیر از آغاز واکسیناسیون هنرمندان خبر داد.
محمدمهدی اسماعیلی عنوان کرد: «در روزهای گذشته متأسفانه شاهد درگذشت تعدادی از خبرنگاران و هنرمندان بر اثر ایست قلبی و بیماری کرونا بودیم و درگذشت این عزیزان را به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور و نیز خانواده آنها تسلیت عرض می‌کنم. مرحوم محمدنقی خلج‌زمانی، نفیسه شرفی‌فر، صولت فروتن و سیدمهدی حاجی‌آبادی و... از اصحاب رسانه و مرحوم صادق صفایی از هنرمندان سینما و تئاتر دارفانی را وداع گفتند و هفته تلخی به سبب فقدان آنها برای جامعه ادب و هنر کشور رقم خورد.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره آغاز واکسیناسیون هنرمندان گفت: «طبق هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون برای هنرمندان بالای ۴۰سالی که کد ملی آنها ازسوی صندوق اعتباری هنر به مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ارسال شده است، باز شد. محل و زمان تزریق واکسن کرونا را انتخاب کنند و امیدواریم به مرور، کلیه هنرمندان واکسینه شوند.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: «ثبت‌نام و اخذ نوبت از این سامانه ضروری است و افراد نباید بدون ثبت‌نام به پایگاه‌های تزریق واکسن مراجعه کنند. امیدواریم با واکسیناسیون کلیه هنرمندان شاهد حفظ بیش از پیش سلامت آنها و تداوم حضور مؤثرشان در عرصه فرهنگ و هنر باشیم.»
هر چند خبرهایی مبنی بر استعفای سیدزاده از صندوق اعتباری هنر به گوش می‌رسد، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که وی فعلا برای انجام کارهایی به صندوق می‌رود. بنا بر خبر این صندوق طی 2روز گذشته، به‌دنبال ارائه تسهیلات حمایتی به اعضای تحت پوشش که در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا دچار خسارت شدند، حق بیمه(سهم فرد) و سرانه درمان خردادماه بیمه‌شدگان صندوق اعتباری هنر به‌حساب متصل به هنرکارت آنها واریز شد. همچنین این مبلغ برای اعضایی که در سامانه هنرکارت ثبت‌نام نکردند به شماره حساب ثبت شده در پروفایل عضویت آنها واریز شده است.

درخواست برای 84هزار هنرمند
همچنین پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای واکسیناسیون اصحاب فرهنگ و هنر آغاز شده است و در این مرحله ۲۶هزارو۹۵۲ هنرمند مجاز به ثبت‌نام می‌شوند. اطلاعات ۸۴هزار عضو صندوق اعتباری هنر طی نامه‌ای برای معاونت بهداشت آن وزارتخانه ارسال شد. از آنجا که براساس سند ملی واکسیناسیون، ثبت‌نام برای متولدین۱۳۵۰ به قبل در سراسر کشور و متولدین۱۳۵۱تا۱۳۶۰ که ساکن استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، قم و هرمزگان هستند در حال انجام است، امکان واکسیناسیون نزدیک به از ۶۱ هزار عضو صندوق اعتباری هنر، غیر از گروه‌های اعلام شده فراهم شده است. در مرحله نخست سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون salamat.gov.ir برای ثبت‌نام نزدیک به ۲۷هزار عضو ۴۰سال به بالا (به جز گروه‌های سنی مجاز به واکسیناسیون و استان‌های اعلام شده) از سوی مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت فعال شد.
طی پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته از وزارت بهداشت، زمان ثبت‌نام سایر گروه‌های سنی نیز به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد. اعضای واجد شرایط در این گروه سنی لازم است برای دریافت نوبت واکسن کرونا با مراجعه به سایت salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات نسبت به ثبت‌نام اقدام و پس از دریافت پیامک، براساس زمان و مکان انتخاب شده به مراکز مراجعه کنند. ثبت‌نام برای دریافت نوبت تزریق واکسن کرونا در سامانه سلامت ضروری است. در هنگام مراجعه ارائه پیامک نوبت‌دهی و کارت ملی الزامی است. جهت سهولت در روند کار در نامه ارسالی به وزارت بهداشت واکسیناسیون آمده است که ارائه هنرکارت به مراکز مورد تأیید است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید