• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 31 مرداد 1400
کد مطلب : 138355
+
-

عطش به‌جای نفرت

قهرمانی یک تیم ایرانی در عربستان، لذت‌بخش‌تر است

با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مسابقات مراحل یک‌چهارم حذفی به بعد لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، در عربستان سعودی برگزار خواهد شد. تکلیف بازی‌های یک‌هشتم که روشن است، اما 4 تیمی که از غرب بالا می‌آیند، در یک‌چهارم باید در عربستان برابر هم بازی کنند. نیمه‌نهایی غرب هم در همین کشور برگزار می‌شود و فینال هم که از قبل قرار بود این طرف قاره باشد، به‌صورت تک‌بازی در خاک سعودی‌ها خواهد بود. طبیعتا این وضعیت برای تیم‌های ایرانی خوشایند نیست و بوی اجحاف می‌دهد. تیم‌های عربستانی به دلایل واهی سال‌ها از بازی در ایران طفره رفتند. با این حال AFC استقلال و فولاد را وادار کرد در مرحله گروهی لیگ امسال در عربستان به مصاف رقبا بروند. پس از آن با وجود میزبان شدن استقلال برابر الهلال در مرحله یک‌هشتم نهایی، حق میزبانی از نماینده کشورمان سلب شد و قرار است 2تیم ‌ماه آینده در زمین بی‌طرف به مصاف هم بروند. حالا هم که کنفدراسیون کار را تمام کرده و با اعطای میزبانی متمرکز به عربستان تا آخر مسابقات، شرایط را برای نتیجه‌گیری نمایندگان پرمهره این کشور یعنی الهلال و النصر فراهم آورده است.
هواداران فوتبال در شرایط فعلی، هم می‌توانند از مدیران ناکارآمد خودمان شاکی باشند که امکانات کافی برای میزبانی را مهیا نمی‌کنند و با چنگ و دندان دنبال حق ایران نیستند، هم می‌توانند بابت رفتار تبعیض‌آمیز کنفدراسیون ناراحت باشند؛ چرا که AFC می‌توانست این مسابقات را در کشوری که تیم‌هایش سال‌ها به ایران نیامدند برگزار نکند. ما همیشه دلایل زیادی برای حسرت و ناراحتی داریم، اما این بار اجازه بدهید به جای نفرت و اندوه، از اتفاق رخ داده، عطش و انگیزه برای پیروزی بسازیم.
غیر از خاک خودمان ایران، بدون تردید بهترین جای آسیا برای قهرمانی یک تیم هموطن، همین عربستان سعودی است.
بسیار لذتبخش خواهد بود اگر طلسم نزدیک به 3 دهه ناکامی تیم‌های ایران در کسب عنوان قهرمانی آسیا، جایی بشکند که با فوتبالش هزار و یک کری‌خوانی داریم. آنها برای بازی به ایران نیامدند و آنقدر برای کسب قهرمانی آسیا اشتیاق دارند که الهلال و النصر برای فصل جدید بهترین تیم‌های تاریخ‌شان را بسته‌اند. بنابراین بسیار رؤیایی خواهد شد اگر تیمی از ایران فاتح این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان شود. ما در این مسیر پرسپولیس، استقلال و تراکتور را داریم و امیدواریم یکی از این 3 تیم قله‌نشین بعدی آسیا باشند. این 3 تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی به‌ترتیب با استقلال تاجیکستان، الهلال و النصر عربستان دیدار خواهند کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید