• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 31 مرداد 1400
کد مطلب : 138345
+
-

اولین داربی لندن

آرسنال در مهم‌ترین بازی این فصل باید به مصاف چلسی، قهرمان لیگ قهرمانان و سوپرلیگ اروپا برود


اولین داربی مهم لندن را ساعت 20امشب بین آرسنال و چلسی ببینید. آرسنال در هفته اول با نتیجه 2بر صفر به برنتفورد باخت تا نخستین برد این تیم پس از 74سال در لیگ سطح اول کشور را به آنها هدیه بدهد. چلسی که در آغاز فصل با برتری خفیف مقابل ویارئال، یک ‌سوپرجام اروپا به افتخاراتش اضافه کرده بود، لیگ جزیره را با برد قاطع 3بر صفر مقابل کریستال‌پالاس آغاز کرد. در سایر لیگ‌ها بازی خاصی نیست. هواداران رئال مادرید ساعت 00:30بامداد فردا یا به زبان خودمانی ساعت 12:30امشب می‌توانند بازی تیم‌شان در زمین لوانته را ببینند. در بوندس‌لیگا بایرن‌مونیخ پس از تساوی 2-2در دیدار هفته اول مقابل مونشن‌گلادباخ بالاخره توانست با یولیان ناگلزمان رنگ برد را ببیند و در سوپرجام آلمان طبق معمول دورتموند را ببرد. بایرن امروز در زمین کلن بازی خواهد کرد. سری آ هم از دیروز آغاز شد اما در هفته اول بازی حساسی وجود ندارد. یوونتوس ساعت21میهمان اودینزه است و آاس‌رم هم با مورینیو نخستین بازی لیگی‌اش را برابر فیورنتینا انجام می‌دهد.

  آرسنال
مایکل آرتتا انتظار دارد هواداران آرسنال که با بی‌مهری بهترین مربی تاریخ خود را هو کردند و آرسن ونگر را بیرون انداختند، 3‌سال دیگر پای او بنشینند. سرمربی اسپانیایی از توپچی‌ها خواسته او را 2یا 3سال دیگر قضاوت کنند. فعلا آرتتا فقط در حال خرید بازیکن است. بعد از خرید بن‌وایت با 50میلیون پوند از برایتون که در بازی اول واقعا ضعیف کار کرد، مارتین اودگارد و رمزدیل هم خریداری شدند. او برای اودگارد 40میلیون یورو به رئال‌مادرید پرداخت کرد که این دهمین خرید گرانقیمت تاریخ باشگاه لندنی و همچنین دهمین فروش گرانقیمت تاریخ باشگاه مادریدی است. اودگارد در نیم‌فصل دوم فصل قبل به‌صورت قرضی در ورزشگاه امارات توپ زده بود. یک دروازه‌بان هم به جمع بازیکنان این تیم اضافه شد و رمزدیل که دو فصل درون دروازه شفیلد بیشترین تعداد مهار موقعیت‌های حریف را در لیگ برتر ثبت کرده بود، با 30میلیون پوند به‌عنوان ذخیره برند لنو که خودش دومین دروازه‌بان پر سیو لیگ بود خریده شد. البته از لحاظ درصد مهار، رمزدیل با 68.5درصد در رده شانزدهم و لنو با 71.6درصد در رتبه ششم لیگ قرار داشتند. نفر اول امیلیانو مارتینس، دروازه‌بان عجیب استون‌ویلا بود که سال‌ها نیمکت‌نشین همین لنو بود. او از فصل 20-2019به این‌سو 74.5درصد توپ‌هایی که به سمت دروازه‌اش شلیک شده را مهار کرده است. دین هندرسون، هوگو لوریس، نیک پوپ و آلیسون در رده‌های بعدی جای داشتند.

  چلسی
چلسی هم مثل بقیه انگلیسی‌ها که حق پخش تلویزیونی بالایی می‌گیرند در خرید بازیکن مشکلی نداشت. البته دلارهای نفتی آبراموویچ هم بود. چلسی موفق شد با 115میلیون یورو لوکاکو را از اینتر به استمفورد بریج برگرداند و آبراهام را حدود 40میلیون به آاس‌رم بیندازد. 
اولیویه ژیرو هم پس از مدت‌ها نیمکت‌نشینی به میلان رفت. در این باشگاه هنوز فصل نقل‌وانتقالات به پایان نرسیده و ممکن است در روزهای باقی‌مانده ژول کنده از سه‌ویا به لندن بیاید و کورت زوما جدا شود. 
در اردوی چلسی برای بازی امشب یک غایب بزرگ وجود دارد؛ کریستین پولیسیک آمریکایی به‌دلیل تست مثبت کووید-19در این دیدار حضور نخواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید