• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 31 مرداد 1400
کد مطلب : 138350
+
-

نکته بازی/ برعکس کل دنیا



یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد فوتبال ایران این است که در آن بازیکنان بالای 30سال، قراردادهای طولانی‌مدت می‌بندند. به‌طور طبیعی همه جای جهان بازیکنان زیر 30سال که امکان ترانسفر و درآمدزایی دارند، قراردادهای طولانی می‌بندند تا اگر جابه‌جا شدند، دوزار هم گیر باشگاه قبلی آنها بیاید. در ایران اما بازیکنان جوان با کلی ناز و افاده سال به سال قرارداد می‌بندند و نهایتا وقتی پا به سن گذاشتند، برای تضمین آینده خودشان قراردادهای طولانی امضا می‌کنند. تازه‌ترین مثال هم در این مورد وحید امیری است که در 33سالگی قرارداد 3ساله با سرخپوشان بسته. صد البته وحید بازیکن خوبی است که همین حالا هم می‌توانست مشتری دست به نقد داشته باشد، اما آیا اگر او 25ساله بود، باز هم زیر بار عقد قرارداد 3ساله می‌رفت؟

اسم داستانت «انتخاب غلط» بود

اصلا کیف می‌کنیم وقتی درخشش علیرضا جهانبخش را در فاینورد می‌بینیم. ستاره نجیب فوتبال ایران بعد از پشت سر گذاشتن 3سال کابوس‌وار در برایتون، حالا به لیگ هلند برگشته و هنوز هیچی نشده در 4بازی 3گل زده است. او، هم به‌خاطر گلزنی‌ها و هم وقارش در زمین مورد تحسین است و دمش هم گرم. علیرضا که کم‌کم کابوس لیگ جزیره را فراموش می‌کند، به تازگی در مورد آن دوران گفته: «اسم داستان من در برایتون، در جست‌وجوی حقیقت بود.» خب البته حتما این ماجرا جزئیاتی دارد که ما از آن بی‌اطلاعیم، اما نیمکت‌نشینی برای بازیکنی که زمان حضورش در زمین کار خاصی نمی‌کرد، آنقدرها هم جنایی و پیچیده نیست. اسم داستان علیرضا در برایتون «انتخاب غلط» بود؛ آنچه گاهی برای بزرگ‌ترین بازیکنان جهان هم رخ می‌دهد.

سفری که داستان می‌شود

فرهاد مجیدی بعد از شکست در فینال حذفی، بیانیه‌ای منتشر کرد. مجیدی در این بیانیه کلی خط و نشان کشیده بود که 2 هفته حیاتی در پیش است و او در این مدت با هیچ‌کس تعارف نخواهد داشت. الان این مهلت در حال پایان است و دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب، استقلال عملکرد چندان خوبی در بازار نداشته است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که خود مجیدی بلافاصله بعد از این بیانیه، یک سفر چند روزه به امارات داشت! به هر حال از سرمربی تیم، مخصوصا با توجه به شرایط بحرانی استقلال انتظار می‌رود در چنین مقطع حساسی پای کار باشد و روند نقل‌وانتقالات را زیرنظر بگیرد. البته اطرافیان مجیدی سفر او را «کاری» دانستند، اما مطمئن باشید این مسافرت بدموقع، در طول فصل حسابی داستان خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید