• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 22 تیر 1400
کد مطلب : 135714
+
-

تازه‌های نشر/ فلسفه، معرفت و حقیقت


«فلسفه، معرفت و حقیقت» نوشته فریدریش‌ نیچه را مراد فرهادپور به فارسی برگردانده که چاپ جدید آن از سوی نشر هرمس منتشر شده است. در این کتاب، گزیده‌ای از یادداشت‌های نیچه، فیلسوف آلمانی در باب معرفت‌شناسی، فلسفه، حقیقت و فرهنگ فراهم آمده است. عناوین برخی از مباحث کتاب عبارتند از: فرهنگ، فلسفه، یونانیان، تاریخچه کتاب فیلسوفان نیچه، در باب شوق به حقیقت، حقیقت و دروغ به مفهومی غیراخلاقی و فلسفه در زمان عسرت.  این کتاب256صفحه‌ای با شمارگان هزار نسخه به بهای 35هزار تومان منتشر شده است.

  دگرسنجی کانت و مارکس

«دگر سنجی کانت و مارکس» نوشته کوجین کاراتانی را مراد فرهادپور و صالح نجفی به فارسی برگردانده‌اند و نشر هرمس آن را منتشر کرده است. کاراتانی، نویسنده این کتاب متولد 1941، فیلسوف و منتقد ادبی و مارکس شناس شهیر ژاپنی است که با دریافت جایزه ادبی «گونزو» به شهرت رسید. این کتاب او ماهیت آکادمیک ندارد و در 2بخش تاملاتی درباره کانت و تاملاتی درباره مارکس و در 7 بخش کوچک تر: چرخش کانتی، معضله حکم ترکیبی، دگرسنجی، جابه جایی و نقد، بحران سنتز (ترکیب)، شکل ارزش و ارزش اضافی، به‌سوی پاتک‌های دگرسنجانه نگاشته و تنظیم شده است. چاپ جدید دگرسنجی کانت و مارکس در 498صفحه با شمارگان هزار نسخه، به بهای 66هزار تومان منتشر شده است.

  پرسش‌هایی از مارکس

« پرسش‌هایی از مارکس» نوشته‌تری ایگلتون را هم صالح نجفی و رحمان بوذری به فارسی برگردانده‌اند. تری ایگلتون، نظریه‌پرداز ادبی بریتانیایی است که بسیاری او را تأثیرگذارترین منتقد ادبی زنده بریتانیا می‌دانند. او با تکیه بر نظریه‌های مارکسیست‌های اروپایی ازجمله والتر بنیامین، لویی آلتوسر و پیر ماشری، مخاطبان فراوانی یافت و با پیروی از افکار این نظریه‌پردازان از شیوه‌ای ماتریالیستی برای مطالعه ادبیات بهره ‌برد. نویسنده در این اثر مبارزاتی و بحث برانگیز، این پیش داوری را که مارکسیسم مرده و کارش تمام‌ شده است مطرح می‌کند. نشر هرمس این کتاب 256صفحه‌ای را با شمارگان 550نسخه به بهای 50هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید