• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 15 تیر 1400
کد مطلب : 135072
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/R6vxE
+
-

جهان در یک ستون/ سرانجام قهرمانی

جواد نصرتی- روزنامه‌نگار

فینال امسال ان‌بی‌ای یکی از متفاوت‌ترین‌ فینال‌های دوران معاصر به شمار می‌رود. نه‌تنها تیم‌هایی به این رقابت‌ها راه پیدا کرده‌اند که روزگاری طولانی با فینال غریبه بوده‌اند، که بالاخره 2تن از بهترین بازیکنانی که بسکتبال به چشم خود دیده است، حلقه قهرمانی به‌دست خواهند کرد. این دو، یانیس آنتتکومپو ستاره میلواکی‌باکس و کریس پال مغز متفکر و بازیساز هنرمند فونیکس‌سانز هستند. ان‌بی‌ای لیستی بلندبالا از ستاره‌هایی دارد که هرگز با هیچ تیمی قهرمان‌ نشده‌اند و حالا دست‌کم یک نفر از این لیست خط خواهد خورد. این فینال، برای تیم‌ها هم بسیار مهم است؛ فونیکس سانز هرگز در مسابقات قهرمان نشده و میلواکی هم آخرین بار سال‌1971 قهرمان شده.

سه‌کام ویرانگر
رسوایی شاکاری ریچاردسون، دونده سرعت آمریکا، پای جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور را هم به ماجرا باز کرده است. بایدن، احتمالا برخلاف انتظار عموم آمریکایی‌ها، گفته است که «قانون، قانون است» و عملا از تعلیق این دونده سرشناس حمایت کرده است. شاکاری، اندکی بعد از فوت مادرش در یک مسابقه 100متر در رقابت‌های انتخابی المپیک در آمریکا قهرمان شد، اما بعدا مشخص شد که ماریجوانا مصرف کرده بود. او مصرف این ماده مخدر را که دوپینگ حساب می‌شود، پذیرفته و اشتباهش را قبول کرده است. شاکاری یک‌ماه از مسابقات محروم شده و 100متر را از دست داده و معلوم نیست در دیگر ماده‌ها بتواند شرکت کند یا نه.

وداع باشکوه یک جنگجوی مادرزاد
هیجان در ویمبلدون در هفته دوم به اوج رسیده و مدعیان یک گام بیشتر به قهرمانی در سومین گرنداسلم سال نزدیک شده‌اند اما یک اتفاق ویژه در رقابت‌های امسال، تا مدت‌ها فراموش نخواهد شد. کارلا سوارز ناوارو، تنیسور سرشناس اسپانیایی، در ویمبلدون باخت اما همچون یک قهرمان بدرقه شد. تنیسور شماره6 سابق دنیا، یک جنگجوی مادرزاد است که بازگشتش به دنیای تنیس، یک معجزه بود. او سال پیش سرطان گرفته بود اما همچون یک قهرمان بیماری را شکست داد و به دنیای حرفه‌ای تنیس بازگشت. با این حال، پیش از ویمبلدون گفت که برای آخرین‌بار در این رقابت‌ها شرکت می‌کند و وقتی که در آخرین بازی‌اش برابر حریفش شکست خورد، همچون یک قهرمان بدرقه شد. دنیای تنیس، جنگندگی او را فراموش نخواهد کرد.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید