• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 8 تیر 1400
کد مطلب : 134462
+
-

تازه‌های نشر/ دکترهای اعصاب


«دکترهای اعصاب» با زیر عنوان داستان‌های ناگفته روانپزشکی، نوشته جفری لیبرمن را ماندانا فرهادیان به فارسی برگردانده و به‌تازگی از سوی نشر نو منتشر شده است.
تاریخ روانپزشکی آکنده است از نظریه‌های خیال‌پردازانه و درمان‌های غریب و در عین حال مملو از روانپزشکان و دانشمندانی که مجدّانه به‌دنبال تسکین و درمان مؤثر اختلالات روانی بوده‌اند. روانپزشکی از روزگاری که مبتلایان به اختلالات روانی را در زنجیر می‌کردند، راهی طولانی و پرفراز‌ و‌ نشیب پیموده است. این کتاب روایتی شگفت‌انگیز عرضه می‌کند از این تحول؛ روایتی که شرح موارد واقعی از بیماری‌ها را با اندیشه‌ها و تأملات نظری همراه می‌کند.
جفری لیبرمن، رئیس پیشین انجمن روانپزشکی آمریکا(APA) و استاد روانپزشکی در دانشگاه کلمبیا، در «دکترهای اعصاب»، تاریخ روانپزشکی را در چشم‌اندازی مدرن قرار می‌دهد تا دریافتی عمیق از سرگذشت آن به‌دست دهد. او جهانِ پشت صحنه روانپزشکی و اشتباهات تاریخی آن را می‌کاود و دنیای نوین این علم و قلمرو و مرزهای آن را پیش چشم خواننده می‌نهد.
نشر نو، این کتاب 376صفحه‌ای را با شمارگان هزارو100نسخه به بهای 110هزار تومان منتشر کرده است.

  دلدادگان

دلدادگان، نوشته اومبرتو اکو با تصویرگری مارکو لورنزتی را غلامرضا امامی به فارسی برگردانده که به‌تازگی از سوی نشر پرتقال منتشر شده است.
کتاب، نسخه بازنویسی‌شده اثر معروف آلساندرو مانزونی، شاعر معروف ایتالیایی(1873-1780) است. او نوشتن داستان دلدادگان را در سال۱۸۴۱ شروع کرد؛ یعنی 200سال پیش و 20سال از عمرش را برای نوشتن این قصه گذاشت. دلدادگان نخستین داستان بلند مهم ایتالیاست و تأثیر شگرفی بر نویسندگان بعد از خودش داشته است. این داستان بر پایه زندگی مستند 2 دلداده در سال‌های طاعونی نوشته شده است. اومبرتو اکو(2011-1932) فیلسوف و رمان‌نویس ایتالیایی این داستان قدیمی را به شیوه‌ای نو روایت کرده است. کتاب، قصه عشق 2دلداده است که تصمیم به ازدواج گرفته‌اند اما حاکم زورگو و خشن آن روزگار مانع پیوند آنها می‌شود. سرانجامِ زندگی این دو، گذشتن از غم‌ها و سختی‌ها و پایانی خوش است.
نشر پرتقال «دلدادگان» را در 100صفحه، با شمارگان هزار نسخه به بهای ۴۹هزار تومان منتشر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید