• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 23 خرداد 1400
کد مطلب : 132956
+
-

نکته بازی/ بدترین طعنه قرن



قصد انتقاد از عملکرد محمد سیانکی را نداریم؛ چون هم متوجهیم فایده‌ای ندارد و هم اینکه اصلا گزارشگر دیگری در تلویزیون باقی نمانده که قرار باشد جای اینها را بگیرد. به هر حال استاد سیانکی هم که جزو خوب‌های روزگار هستند، در بازی ایران- کامبوج زحمت گزارش را برعهده داشتند و طبیعی بود که انتظار زیادی از ایشان نداشته باشیم. از لحن نسبتا تحقیرآمیز سیانکی در مورد تیم حریف که بگذریم، طعنه ابتدای بازی او به کارلوس کی‌روش واقعا نابجا بود. سیانکی با اشاره به پیروزی قبلی تیم ملی برابر بحرین گفت: «کاری که اسکوچیچ کرد برای سرمربی سابق رئال مادرید هم آرزو بود.» حالا کاری نداریم که کی‌روش هم6 گل به بحرین زد، اما انصافا دامن زدن به آتش تفرقه در این شرایط چه سودی دارد؟

مثلاً که چی؟

تیم ایران در حالی موفق به شکست کامبوج شد که در نیمه نخست این بازی سعید عزت‌اللهی یک ضربه پنالتی را از دست داد. در شرایطی که پیش از این دیگر پنالتی ایران را علیرضا جهانبخش به گل تبدیل کرده بود، پنالتی دوم به عزت‌اللهی رسید تا او با یک شوت بسیار محکم و عجیب تیر افقی دروازه را به لرزه در بیاورد. معلوم نیست عزت‌اللهی با این ضربه محکم چه چیزی را می‌خواست ثابت کند. اصلا به فرض که این توپ گل می‌شد؛ مثلا قصد تحقیر کامبوج را داشتی؟ این تیم بی‌نوا که اساسا ادعایی نداشت. از سوی دیگر مشخص نیست سازوکار تعیین پنالتی‌زن در تیم ملی چطور است که یک ضربه را جهانبخش می‌زند و دیگری را عزت‌اللهی. خوب است برابر هر حریفی نظم و اصول داشته باشیم.

حریف 300 دلاری را ببرید

بازیکنان تیم‌های ایرانی – اعم از ملی و باشگاهی- معمولا از کمبود امکانات و رقابت نابرابر با رقبا گله‌مند هستند. خب راست هم می‌گویند. مثلا در همین لیگ قهرمانان آسیا گاهی یک بازیکن تیم‌های حریف از کل بودجه باشگاه ایرانی بیشتر است. با این همه بعضا هم شرایط برعکس می‌شود. مثلا در شرایطی تیم کشورمان با زوج 41میلیون دلاری طارمی و آزمون آماده بازی با عراق می‌شود که رسانه‌های این کشور از تعیین پاداش هر نفر فقط 300 دلار برای عراقی‌ها به‌منظور صعود از این مرحله خبر داده‌اند. این رقم واقعا ناچیز است و اگر چنین وعده‌ای به ملی‌پوشان ایرانی داده می‌شد، آنها زمین و زمان را به هم می‌دوختند و کلی استوری مشترک منتشر می‌کردند. پس حالا که روی کاغذ هم گران‌تر از رقیب هستید، بی‌بهانه بازی را ببرید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید