• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 15 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129858
+
-

انتخاب المپیکی‌های کشتی؛ هر وزن یک نسخه!

کشتی‌گیران 3 وزن برای رفتن به بازی‌های توکیو در ورشو رقابت می‌کنند

جام زیلکوفسکی لهستان تکلیف ملی‌پوشان کشتی آزاد ایران در بازی‌های المپیک را مشخص می‌کند؟ این جام 18و 19خرداد در ورشو برگزار می‌‌شود و فدراسیون این مسابقات را ملاک انتخاب نفرات المپیکی قرار داده است؛ ملاکی که از نظر کارشناسان کشتی ایراداتی دارد. کشتی برای بازی‌های توکیو سهمیه کامل گرفته ‌و تنها دغدغه‌اش انتخاب بهترین‌هاست. اسفند سال گذشته رضا اطری در وزن نخست و حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک در 86کیلوگرم، در تک‌مسابقه دوبنده تیم ملی را به‌دست آوردند.
تأکید علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی این است که هیچ کشتی‌گیری بدون انتخابی به توکیو نرود. عملکرد کشتی‌گیران در ورشو ملاک انتخاب است. یونس امامی و مصطفی حسین‌خانی در وزن 74کیلوگرم رقابت دارند. امامی جوان و جسور در ورشو، مقابل حسین‌خانی با‌تجربه قرار می‌گیرد که پیش‌‌تر به‌دلیل اظهاراتی درباره کادر فنی به کمیته انضباطی رفته بود.
وزن 97کیلوگرم 3 مدعی دارد؛ علی شعبانی با طلای آسیا به این خودباوری رسیده که می‌تواند در المپیک هم دوبنده تیم ملی را بپوشد. محمدحسین محمدیان پس از گرفتن سهمیه المپیک به‌دنبال جبران 2شکست قبلی در مقابل شعبانی است. علیرضا کریمی هم که 3مدال جهانی و سابقه حضور در المپیک دارد، مصدومیتش به پایان رسیده و حالا می‌خواهد ویترین افتخاراتش را با مدال در المپیک کامل کند. او البته اول باید از سد محمدیان و شعبانی بگذرد.
در فوق‌سنگین هم امین طاهری و امیرحسین زارع نفرات اعزامی به لهستان هستند. آخرین دیدار آنها حواشی زیادی به همراه داشت. مسابقه آنها با قانون 2 پیروزی از 3‌مبارزه بود، طاهری در 2مبارزه و زارع در یک رقابت به پیروزی رسید.

  عدالت در 65کیلوگرم
روش انتخابی تیم ملی ایراداتی دارد؛ اگر قرعه طوری باشد که 2کشتی‌گیر ایرانی تا فینال امکان رویارویی با هم نداشته باشند و پیش از فینال یکی از آنها از دور مسابقات کنار برود، کادر فنی چه تصمیمی می‌‌گیرد؟ اگر قرعه یک کشتی‌گیر نسبت به رقیبش دشوارتر باشد، آیا عدالت درباره آنها رعایت شده است؟ شاید بهترین نسخه برای وزن 65کیلوگرم پیچیده شده است؛ جایی که امیرمحمد یزدانی و مرتضی قیاسی قرار است 7خرداد رودرروی هم مبارزه کنند تا نفر برتر راهی توکیو شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید