یکرام قطار ملی با 7 دستگاه واگن پس از گذشت ماهها تلاش مهندسان وطنی با عمق داخلیسازی ۸۵ درصدی، در فروردین ۱۴۰۰ رونمایی شد. علی امام، مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) درباره سرنوشت یک رام قطار ملی پس از رونمایی در تاریخ نوزدهم فروردین ۱۴۰۰ گفت: «بنابر رویهای که در سراسر جهان وجود دارد، زمانیکه یک قطار براساس توان داخلی کشور ساخته میشود باید ابتدا پس از ساخت استانداردهای بینالمللی را دریافت کند.» او ادامه داد: «استانداردهای بینالمللی با انجام تستهای ایمنی و عملکردی در سازمانهای ذیصلاح دریافت میشود. پس از اخذ گواهینامه و استانداردهای بینالمللی و اطمینان خاطر از انجام مثبت تستها، قطار ملی وارد شبکه مترو تهران میشود.» او در پاسخ به این پرسش که چه زمانی قطار وارد شبکه متروی تهران میشود، گفت: «پیشبینی میشود که دریافت استانداردهای بینالمللی و ورود قطار به ریل شبکه زودتر از شهریور ۱۴۰۰ انجام نشود.»
بهرهبرداری از قطارملی در نیمه دوم ١٤٠٠
در همینه زمینه :