• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
کد مطلب : 1282
+
-

شاخ و برگ ناهماهنگی در خیابان‌های بوشهر

اداره برق و شهرداری بوشهر اختلاف میان خود را تکذیب می‌کنند و از ناهماهنگی میان پیمانکاران خود می گویند

اختلافات اداری
شاخ و برگ ناهماهنگی در خیابان‌های بوشهر

علیرضا برازجانی/ بوشهر- خبرنگار:

 اختلاف دستگاه‌های دولتی در بوشهر که هر از گاهی با توسل به امکانات در اختیار، فضای همکاری و همدلی را به میدان جنگ و جدل‌های بی‌پایان تبدیل می‌کنند این بار بین شهرداری و شرکت توزیع نیروی برق بندر بوشهر خود را نشان داد. در روزهای گذشته شایعه‌هایی درباره این اختلاف در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر این‌که شرکت برق، برق شهرداری را به دلیل بدهی قطع و شهرداری هم به تلافی شاخ و برگ‌های درختان را جلو ساختمان شرکت برق تخلیه کرده است.

هرچند این اتفاق پیش از این هم تکرار شده بود، اما این بار مسئولان اختلاف را رد می‌کنند و مساله پیش‌آمده را حاصل یک ناهماهنگی می‌دانند. پیش از این، شهریور سال گذشته بود که تامین اجتماعی دشتستان با حکم دادگاه یک میلیارد تومان از حساب بانکی شهرداری برازجان به جای بدهی خود برداشت و شهرداری در اقدامی تلافی جویانه جلو ورودی ساختمان اداری تامین اجتماعی خاک ریخت. 

 

بی توجهی شهرداری 

یکی از مسئولان اداره برق بوشهر که نمی‌خواهد نامش فاش شود در این باره می‌گوید: نگهداری از شبکه ضعیف و متوسط برق شهر بوشهر به دلیل شرایط خاص آب و هوایی بسیار حساس است و تبدیل آن به شبکه‌های زیرزمینی هم هزینه زیادی دارد که با اعتبار فعلی قابل انجام نیست. از سوی دیگر رشد درختان در خیابان‌ها یکی از چالش‌های اساسی برای کارکنان بخش نگهداری شرکت برق است. 

وی توضیح می‌دهد:‌ اکنون 3 پیمانکار سعی دارند با تلاش شبانه‌روزی و نگهداری از شبکه برق جلو خاموشی در بوشهر را بگیرند. از سوی دیگر در چند روز اخیر جلسه‌های متعددی با مدیریت شهری برگزار و تاکید شد برای جلوگیری از اختلال در شبکه برق‌رسانی شهر به‌ویژه با توجه به بارش‌های فصلی، همکاری بیشتری صورت گیرد. با وجود این جلسه، روز پنجشنبه کامیون شهرداری شاخه‌های بریده شده و تنه درختان قطع شده را برای بار دوم در 3 ماه اخیر جلو اداره برق تخلیه کرد که همین مساله موجب ایجاد شایعه‌های زیادی در فضای مجازی شود.

این مسئول با تکذیب حرکت تلافی‌جویانه شهرداری در جواب قطع برق تصریح می‌کند: این طور نیست. اداره‌های بسیاری به ما بدهکارند، اما برق آنها را قطع نکرده و همواره تاکید بر هم‌افزایی و تعامل در وصول مطالبه‌ها داشته‌ایم.

 

ناهماهنگی پیمانکاران

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندر بوشهر هم البته صحبت مسئول اداره برق را تایید می‌کند و می‌گوید: طبق مصوبه جلسه مدیران شهرداری بوشهر و اداره برق شهرستان در آبان امسال، قرار شد هر گونه عملیات هرس درختان در بلوارها و خیابان‌های شهر که باید از سوی شرکت برق و برای جلوگیری از اختلال در شبکه برق شهری صورت گیرد، با هماهنگی و اطلاع مدیریت شهری باشد.

رضا آماره با بیان این‌که هرس درختان تا فاصله نیم متر از شبکه فشار ضعیف و فاصله یک متر از شبکه فشار متوسط مصوب شده است، می‌افزاید: پیمانکار فضای سبز شرکت توزیع نیروی برق موظف شده بود قبل از انجام کار با پیمانکار فضای سبز شهرداری هماهنگی لازم را انجام دهد و سپس اقدام به هرس درختان کند، اما بدون هماهنگی اقدام به هرس و تخلیه شاخ و برگ‌های هرس شده در مقابل اداره برق کرد.  وی ادامه می‌دهد: بلافاصله و به محض اطلاع از این موضوع با دستور سرپرست شهرداری شاخ و برگ‌ها پس از نیم ساعت جمع‌آوری شدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید