• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 13 خرداد 1402
کد مطلب : 193560
+
-

چانگان‌های وارداتی 8تیر در خیابان‌های ایران

ثبت‌نام و واریز وجه چانگان‌های CS35 پلاس از امروز آغاز و خودروها همزمان با عید قربان تحویل متقاضیان می‌شوند

خودرو
چانگان‌های وارداتی 8تیر در خیابان‌های ایران

بعد از 5سال ممنوعیت واردات، تیرماه امسال از نخستین خودروهای جدید خارجی در کشور رونمایی می‌شود. به گزارش همشهری، شرکت سایپا روز گذشته اعلام کرد ثبت‌نام متقاضیان چانگان‌های CS35 از ساعت14 امروز آغاز  و پس از واریز وجه، خودروها براساس اولویت اعلامی در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی به متقاضیان تحویل داده می‌شود. این شرکت موعد تحویل خودروها را تیرماه اعلام کرده است. گفته می‌شود روز 8تیرماه، مقارن با عید سعید قربان، برای تحویل این خودروها به متقاضیان تعیین شده است.

جزئیات تحویل نخستین وارداتی‌ها
با گذشت 9‌ماه از تصویب و نهایی شدن آیین‌نامه واردات خودرو و بعد از خلف وعده‌های مکرر توسط وزارت صمت و واردکننده‌ها که آخرین آنها اردیبهشت‌ماه بود، سرانجام پای نخستین خودروهای وارداتی از برند چینی چانگان قرار است تا یک ‌ماه دیگر به خیابان‌های کشور باز شود. مدیرعامل شرکت سایپا 10 اردیبهشت امسال اعلام کرد که با ترخیص نخستین محموله خودروهای وارداتی از گمرک، تحویل چانگان‌ از هفته آینده شروع می‌شود که این وعده حالا با گذشت یک‌ ماه عملی شده است. به‌گفته مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت، 1.108نفر از متقاضیان در سامانه فروش یکپارچه خودروهای وارداتی، چانگان را انتخاب کرده‌اند. معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا دیروز اعلام کرد: متقاضیانی که پیامک اطلاع‌رسانی دریافت کرده‌اند از ساعت ۱۴ امروز، شنبه مورخ ۱۳ خرداد می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی گروه سایپا به نشانی https://saipa.iranecar.com برای واریز وجه و ثبت‌نام اقدام کنند. حسین کاظمی طرقی افزود: با توجه به تعداد خودرو‌های وارداتی موجود در گمرک براساس اولویت تعیین شده در سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی، نسبت به فراخوان واریز وجه و ثبت‌نام هر یک از متقاضیان اقدام خواهد شد و برای سایر متقاضیان خودرو چانگان CS35 پلاس تیپ 2 و 3 براساس اولویت و با ورود خودرو متعاقبا برای واریز وجه، اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌پذیرد.

دلیل تأخیر سه‌ماهه چه بود؟
اسفند ماه سال گذشته مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت اعلام کرد که نخستین خودروهای وارداتی در گمرکات کشور موجود هستند و تا پایان سال بعضی از این خودروها ازجمله چانگان که مجوزهای لازم ازجمله استاندارد و محیط‌زیست را دریافت کرده‌اند، تحویل متقاضیان خواهد شد، اما نه‌تنها این اتفاق نیفتاد بلکه وعده اردیبهشت‌ماه شرکت سایپا نیز با تأخیری دو ماهه در حال تحقق است. مدیر عامل شرکت سایپا دیروز در نشستی خبری، علت تأخیر در تحویل چانگان‌های وارداتی را تبعیت از استانداردهای کشور عربستان که بر مبنای استانداردهای چین است، اعلام کرد. محمدعلی تیموری اظهار کرد: قرار بر این بود فرایند تحویل چانگان‌های وارداتی به مشتریان تا اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز شود، اما با توجه به مشکلات استاندارد، چانگان CS35پلاس تیپ ۲ و ۳ در هفته دوم تیرماه بر اساس اولویت انتخابی به‌دست مشتریان می‌رسد. تیموری افزود: این خودروها پس از واردات بر مبنای استانداردهای داخلی که طبق استانداردهای اروپایی‌ است، تطابق داده شده و به‌زودی به‌دست مشتریان خواهد رسید.

قیمت چانگان‌ها چند است؟
شورای رقابت، سه‌شنبه هفته گذشته قیمت چانگان‌های وارداتی را مصوب و اعلام کرد. براساس اعلام این شورا خودرو چانگان CS35  پلاس تیپ2، 849میلیون ‌و 628 هزار تومان و تیپ3 این خودرو 904میلیون ‌و470هزار تومان قیمت‌گذاری شدند که با توجه به اعمال هزینه‌هایی مانند مالیات و ... قیمت نهایی برای مصرف‌کنندگان ۲۰ تا ۲۵ درصد بالاتر از قیمت‌های اعلامی خواهد بود. بر این اساس، به‌نظر می‌رسد چانگان تیپ2 درنهایت با قیمت یک‌میلیارد و62میلیون تومان و تیپ3 با قیمت یک میلیارد و 180میلیون تومان به‌دست متقاضیان طرح فروش یکپارچه خواهد رسید. در اطلاعیه شورای رقابت قیمت علی‌الحساب این خودروها در خروجی گمرک، به‌ترتیب، ۸۵۰ و ۹۰۰ میلیون تومان و موعد تحویل‌ آنها حداکثر ۹روز کاری اعلام شده بود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید