• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 27 اسفند 1399
کد مطلب : 127032
+
-

با مردم / سخنی با شما


همراهان ارزشمند سرویس سخنگاه و ستون با مردم ضمن تبریک سال‌نو و قدردانی از اعتماد شما به روزنامه همشهری در طرح مشکلات و مسائل شهر و محله خود، همچنان تلاش می‌کنیم صدای رسای شما باشیم. پس در هر کجای ایران که هستید با شماره‌ها و آدرس اینترنتی اعلام شده همچنان در ایام نوروز نیز ارتباط خود را با ما حفظ کنید. به امید روزهای شاد و پرنشاط برای همه مردم ایران به‌ویژه مخاطبان روزنامه همشهری.
سرویس سخنگاه


  گویا راهنمایی و رانندگی شهریار تعطیل شده است
نه چراغ‌های راهنمایی و رانندگی شهریار کار می‌کنند و نه خبری از زحمتکشان این ارگان در خیابان‌ها و چهارراه‌ها هست. خیابان‌های اصلی شهریار اغلب قفل است و خیابان‌های فرعی نیز پرترافیک و پر از پارک دوبله است. چه‌کسی مسئول این وضعیت است؟
هاشم اقدامی از شهریار

  کمک بی‌منت
می‌خواستم از پلیس راهنمایی و رانندگی مستقر در پل 9‌دی در اتوبان نواب مخصوصا جناب سروان وصالی تشکر کنم. داخل اتوبان ماشینم خراب شده بود و پلیس به من کمک کرد. از زحمات همه زحمت‌کشان و لطف بی‌دریغ ایشان بسیار ممنونم.
محمد روشنگر از تهران

  بانک‌ها در پرداخت سود تقلب می‌کنند
بانک‌ها حساب بلندمدت با سود ۱۸درصد افتتاح می‌کنند و در سررسید هم می‌گویند تمدید شد ولی با نرخ ۱۵ درصد. آیا این کار شرعی و قانونی است که بی‌اطلاع صاحب سرمایه او را در عمل انجام شده قرار دهند.
بهدانه از تهران 

  میدان زباله مقابل مسکن مهر کرمانشاه
به جای میدانی پرگل، میدانی از زباله مقابل مجتمع مسکن مهر تلاش در شهرک دانش کرمانشاه ایجاد شده است. توقع داریم شهرداری منطقه 5کرمانشاه حداقل در آستانه سال نو این میدان را از زباله پاکسازی کند.
بهروز از کرمانشاه

  وعده همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با شاغلین
نماینده تأمین اجتماعی قبلا اعلام کرده بود که حقوق بازنشستگان و شاغلین این سازمان به‌زودی همسان‌سازی‌ و بخشی از آن تا پایان سال 99پرداخت می‌شود درحالی‌که این اتفاق نیفتاد. از مسئولین خواهشمندیم وعده واهی به مردم ندهند.
مرادی از تهران

  شهر ایوانکی به ورامین متصل شود
شهر ایوانکی هم‌اکنون بخشی از شهرستان گرمسار و آخرین شهر استان سمنان است که قبلا به همراه شهرستان‌های پاکدشت، ورامین، پیشوا و قرچک از توابع شهرستان ورامین بود اما به‌علت تبدیل سمنان به استان در گذشته، لزوم اتصال این شهر به گرمسار با عنوان یک بخش مهم انجام و ایوانکی از توابع ورامین جدا شده است. هم‌اکنون نیز به‌دلیل مسائل مالی قابل توجه شهرک‌های صنعتی این شهر مقاومت‌های بسیاری در جهت عدم‌جدایی آن از استان سمنان وجود دارد درحالی‌که مردم ایوانکی تمایل شدیدی به اتصال این شهر به شهرستان پاکدشت دارند. اکنون سال‌هاست توابع و شهرهای گذشته ورامین ازجمله پیشوا و قرچک و پاکدشت هر کدام به یک شهرستان تبدیل شدند و پیشرفت کرده‌اند اما این شهر به‌علت اینکه انتهایی‌ترین شهر استان سمنان است از پیشرفت‌های مشابه محروم شده است! صدای ما را به گوش مسئولان برسانید.
نوری به نمایندگی از جمعی از ساکنان ایوانکی

  ضد‌عفونی‌کردن مستمر اماکن عمومی چه شد
قبلاً اماکن عمومی کم و بیش ضد‌عفونی می‌شد اما با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا آن هم از نوع جدید از شهرداری تقاضا داریم اماکن عمومی و وسایلی را که به‌طور جمعی از آن استفاده می‌شود مثل صندلی‌های پارک‌ها  یا اتوبوس‌ها را به‌طور مرتب ضدعفونی کنند.
سلیمان از تهران

  اخذ غیرقانونی وجه پیش ثبت‌نام در مدارس غیرانتفاعی
به‌رغم تأکید و اعلام آموزش و پرورش مبنی بر اینکه مدارس غیرانتفاعی اجازه اخذ وجهی جهت پیش ثبت‌نام را ندارند، برخی از مدارس از این قانون سرپیچی می‌کنند و والدین را تحت فشار می‌گذارند.
محمدباقر معارف از زاهدان

  پولی شدن سامانه‌های 118و ساعت گویا
چرا ‌تماس با سامانه 118 یا ساعت گویا، برای مشترکین هزینه دارد و نرخ آن محاسبه می‌شود؟‌‌ این سامانه‌ها جهت رفاه عمومی است و باید رایگان باشد. از سوی دیگر نرخ محاسبه شده در تماس با ساعت گویا برای شهرهای مختلف متفاوت است. علت آن چیست؟ 
توکلی شهمیرزدای از کرج

  خرابی پله برقی پل عابر میدان امام حسین(ع)
حدود یک‌ماه است که پله‌های برقی میدان امام حسین(ع)(طرف مترو) خراب است و پیگیری از 137و 1818هم نتیجه‌ای نداشته است. ما سالمندان قادر به بالا رفتن از پله‌ها نیستیم و عبور از عرض خیابان هم علاوه بر غیرقانونی بودن بسیار خطرناک است از شهرداری منطقه تقاضای رسیدگی داریم.
مقدم از تهران

  درختان کوچه صفا در خانه اصفهان هرس نشدند
برای هرس کردن شاخه‌های خطرناک و نوک تیز و مزاحم که تا سطح زمین رسیده‌اند در کوچه شماره 35صفا منشعب از خیابان اصلی رزمندگان واقع در محله خانه اصفهان بارها با تلفن ۱۳۷ شهرداری مرکزی اصفهان تماس گرفتم ولی بعد از روزها انتظار هنوز متأسفانه هیچ اقدامی در این‌مورد ضروری صورت نگرفته است.
محمود از اصفهان

این خبر را به اشتراک بگذارید