• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 11 دی 1401
کد مطلب : 181551
+
-

سخنی با جناب کیانیان

آقای کیانیان اخیرا در یکی از روزنامه‌ها با اشاره به اکران تصاویر زیبای ایران در تهران خطاب به شهردار نوشته اند: «شما به‌خاطر اعتراضات اخیر به یاد ایران افتادیدیا به خاطرتان آوردند وگرنه تا به حال من نشانه‌ای از این علاقه در شما ندیدم.»
این اظهارات از چند وجه قابل توجه است. پاسخ ابتدایی این است که تمام تلاش‌هایی که این چندماهه در شهر برای سردست گرفتن فرهنگ غنی ایران و انعکاس زیبایی‌های گردشگری و ملی و قومی انجام شده است، فهرست شود. مرور این فهرست خیلی سخت نیست. اما به‌نظر می‌رسد مسئله آقای کیانیان فراتر از این فهرست باشد. چون در ابتدای متن نیت مجریان و متولیان این حوزه را هم مورد سؤال قرار داده‌اند. اما استدلال اصلی در طرح یک سؤال از آقای کیانیان است؛ شما زیبایی‌های ایران را چه می‌دانید؟ بنویسید تا همان را مدیریت شهری تصویر کند. همه شناخت‌تان از زیبایی‌های ایران را فهرست کنید. همین یک قدم شما موجب شکرگذاری است. از نظر آقای کیانیان چه چیز زیباست؟ اما چرا موجب شکر‌گذاری است؟ کمک کنیم تا مختصری یادآوری شود. آقای کیانیان در همان ایامی که تصاویر تبلیغاتی‌شان بر در و دیوار شهر بود در مجلس ختم مرحوم دری گفتند: «چهل سال از انقلاب گذشته است و ما یک روز خوش ندیدم. هر روز یک مکافات است.» واقعا آقای کیانیان یک‌روز خوش در این چهل سال ندیدند؟ حتی درآمدهای میلیاردی از تبلیغات و سلبریتی شدن با پول نفت این مردم نیز هیچ روز و حال خوشی ایجاد نکرد و سراسر نکبت و مکافات بود؟ با این توضیح گلایه از شهرداری بخاطر نپرداختن و یا دیر پرداختن به زیبایی‌های ایران عجیب است. آقای کیانیان توضیح دهند از کدام زیبایی سخن می‌گویند وقتی جز سیاهی ندیدند؟
اما درباره زیبایی‌های که همه روزه در این شهر به بهانه‌های مختلف اکران می‌شود؛ زیبایی ایران تنها طبیعت و دریا و دریاچه و رودخانه و کوه و دشت نیست. این هست و این همه نیست. زیبایی ایران به مردمان آن است. این مردمند که ملیت حقیقی ایران و معنویت دینی را به ظهور کشاندند. مردمی که در مقابل فشار بی‌امان خارجی ایستادند و مقاومت کردند و پای همه اعتقادات زیبای‌شان ایستاده‌اند و اما چشم بر نعمت‌ها و دارایی‌ها نبستند و گرفتار سیاه بینی‌های بیمارگونه نشدند. مردمی که اصل انقلاب نیز مدیون آنهاست. زیبایی را باید به مردم این دیار شناخت. همان که آقای کیانیان و دوستان‌شان حاضر نیستند ببینند و یا وارونه روایت می‌کنند. تهران زیباست به مردم زیبایش و مدیریت شهری نیز باید همه داشته هایش را خرج این مردم و تصاویر این مردم کند.
با این توضیح کارنامه‌ها را مرور کنید...

این خبر را به اشتراک بگذارید