• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 27 اسفند 1399
کد مطلب : 126956
+
-

امجدیه / منتظر روزهای خوب باشیم؟

لیلی خرسند - خبرنگار

ورزش زنان دچار سیاست‌های دوگانه است. همین چند روز پیش بود که 15دقیقه از فینال مسابقات والیبال امیدهای تهران از شبکه ورزش پخش شد. پخش اینستاگرامی مسابقات لیگ بسکتبال، پخش بازی ضبط شده هندبال که فصل پیش اتفاق افتاد، مواردی است که زنان را امیدوار کرده است در آینده نزدیک حداقل مسابقات مهم آنها در تلویزیون دیده شود. اما دیروز بیرون کردن عکاسان مرد از مهم‌ترین بازی لیگ فوتبال، دوباره زنان را به سرخانه اول بازگرداند، اینکه قرار نیست هیچ اتفاق مثبتی برای آنها بیفتد. زنان سال‌هاست که با لباس‌های پوشیده مسابقات داخلی‌ و خارجی‌شان را انجام می‌دهند و هدف اصلی‌شان دیده شدن است اما هنوز به این خواسته‌شان نرسیده‌اند.

سوءاستفاده از پاداش
فدراسیون‌ها عادت کرده‌اند پاداش‌های ورزشکاران زن را پرداخت نکنند. اعضای تیم ملی فوتسال که بعد از 3 سال هنوز نتوانسته‌اند پاداش قهرمانی در آسیا را بگیرند، ورزشکار رشته‌های دیگر هم دست کمی از آنها ندارند. کمیته ملی المپیک پاداش‌هایی را که برای موفقیت‌های ورزشکاران درنظر می‌گیرد، به‌حساب فدراسیون‌ها واریز می‌کند تا خود آنها پاداش را به ورزشکاران بدهند اما فدراسیون‌ها زرنگی می‌کنند و با این پاداش حق و حقوقی را که ورزشکاران طلب دارند، تسویه می‌کنند. سال پیش این اتفاق برای فرزانه فصیحی دونده سرعتی افتاد. به تازگی هم مریم رنجبر، عضو سابق تیم ملی تیروکمان متوجه شده که فدراسیون پاداش کمیته را به جای حقوق به او پرداخت کرده است.

توجیه یا تبلیغ
افشین داوری، سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری خواسته حضور یکی از نامزدهای انتخابی در جلسه با معاون وزیر را توجیه کند ولی برایش تبلیغ کرده است. چند روز پیش محمود رشیدی با مهدی علی‎نژاد و داوری جلسه داشت و از اردوهای تیم ملی زنان و مردان هم بازدید کرد. این کار او این شائبه را ایجاد کرد که رئیس آینده فدراسیون است. داوری در توجیه این جلسه گفته است: «در جلسه یک کلمه هم درباره انتخابات صحبت نکردیم. رشیدی در کارهای عمرانی به ما کمک می‌کند، اگر نباشد کارمان لنگ است. در ساخت ساختمان فدراسیون، در بحث مصالح دستمان را گرفت و برای آسانسور هم 400میلیون تومان به نفع ما کار کرد.» داوری نگفته که چرا رشیدی به اردو هم رفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید