• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 24 اسفند 1399
کد مطلب : 126627
+
-

پشت خط زن / بردیا نماد رشد

جمشید حمیدی -  کارشناس والیبال 

والیبال ایران امسال در بعد برون‌مرزی چیزی برای افتخار نداشت اما 11بازیکنش در لیگ‌های اروپا حضور داشتند، حتی محمد موسوی در پیاچنزای ایتالیا و میلاد عبادی‌پور در اسکرای لهستان، لیگ‌های سطح اول والیبال قاره سبز بازی کردند. با این همه شاید غرورآمیزترین خبر درباره لژیونرها پیوستن جوان هجده‌ساله ارومیه‌ای به تیم مودینای ایتالیا باشد. بردیا سعادت از لیگ متوسط صربستان به مهد والیبال اروپا پیوست، می‌شود او را نماد جوانان رو به رشد والیبالمان دانست. البته جوانی مثل او کم نیستند. میثم صالحی و صابر کاظمی هم با ویژگی‌های بی‌نظیری که دارند می‌توانند در سطح اول والیبال اروپا ظاهر شوند به شرطی که اجازه ندهیم راهی لیگ‌های بی‌کیفیت کشورهای درجه دو و سه شوند.

بعد قهرمانی به بدهی فکر کن
تیم شهرداری ارومیه در بازی اول فینال فولادسازان را در یک بازی که 3 ساعت طول کشید، شکست داد و اگر در بازی امروز هم به پیروزی برسد، می‌تواند به نخستین قهرمانی در لیگ برتر والیبال برسد. اما ما یک سؤال داریم: اگر ارومیه قهرمان شود، می‌تواند در جام باشگاه‌های آسیا هم حضور پیدا کند؟ آنها بعد از قهرمانی باید به فکر پرداخت بدهی‌های این تیم به تراویکا‌ها، پدر و پسر ایتالیایی که مدتی پدر مربی و پسر کاپیتان تیم ارومیه بود، باشند تا سر بزنگاه دچار مشکل نشوند. اگر کرونا بگذارد جام باشگاه‌های آسیا اردیبهشت در تایلند برگزار می‌شود. ارومیه مدتی درگیر این بدهی‌ها و محرومیت‌های ناشی از آن است.

مرد گمشده در غبار
صدا و سیما در پرورش گزارشگران نسل جدید موفق عمل نکرده است تا جایی که برخی نورسیده‌ها از فلان مربی و بهمان کس به نام امپراتور یاد کرده و علنی به سمت برخی تیم‌ها غش می‌کنند. در چنین شرایطی باید به گزارشگر و مفسر قاطع و مقتدری چون جواد محتشمیان حق بدهیم که تهران را ترک و به زادگاه سهراب سپهری کوچ کند و گوشه‌نشینی را بر حضور در جعبه جادویی ترجیح دهد. او می‌گوید: «همان بهتر که کنار بنشینم و گذر عمر ببینم چرا که هرگز این خفت را به جان نمی‌خرم که گلویم را برای فلان تیم پاره کنم و چه بهتر که این حقارت بر عهده بوقچی‌ها گذاشته شود».




 

این خبر را به اشتراک بگذارید