• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 6 اسفند 1399
کد مطلب : 125328
+
-

اعلام آمادگی شهردار تهران برای توسعه همراه‌سراهای پایتخت

آغاز ساخت همراه‌سرای بیمارستان امام ره

پیروز حناچی با سفیر نروژ دیدار و با شهردار بلگراد گفت‌و‌گو کرد

شهردار
آغاز ساخت همراه‌سرای بیمارستان امام ره


 شهردار تهران در مراسم کلنگ‌زنی ساخت همراه‌سرای بیمارستان امام‌خمینی(ره) ابراز امیدواری کرد که شهرداری بتواند برای سایر بیمارستان‌های دولتی نیز چنین همراه‌سراهایی بسازد.
به‌گزارش پایگاه خبری شهر، پیروز حناچی در این مراسم گفت: در اطراف بیمارستان‌های دولتی به‌ویژه در فصول گرم سال شاهد چادر زدن همراهان بیمارانی هستیم که در بیمارستان‌های دولتی بستری شدند و این شرایط نامطلوبی را ایجاد می‌کند.
این همراه‌سرا به‌نام زهره سعیدی خیر نیک‌اندیش است و شهرداری در ساخت آن مشارکت دارد. شهردار تهران همانند دیگر سه‌شنبه‌ها و در راستای پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» با دوچرخه به بیمارستان امام‌خمینی رفته بود. شهرداری تهران در سال‌های گذشته آمادگی خود را برای مشارکت در ساخت همراه‌سرا یا فراهم کردن امکانات مربوط به ساخت چنین بنا‌هایی اعلام کرده است. 
طی سال‌های گذشته برخی از شهرداری‌های مناطق نیز در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند تا همراه‌سرا‌ها در نزدیکی بیمارستان‌ها ایجاد شوند و همراهان بیماران به‌خصوص آنهایی که از شهرهای دیگر به تهران می‌آیند، نیاز به رفت‌وآمد کمتری در شهر داشته باشند؛ چنان‌که همراه‌سرای مرکز طبی کودک (عماد) در آبان امسال با حضور شهردار تهران در خیابان ارومیه منطقه۱۱ افتتاح شد. 
بخش دیگری از برنامه‌های شهرداری تهران در بهبود ارائه خدمات حوزه سلامت به شهروندان شامل حمایت از ساخت بیمارستان‌ها در نقاط مختلف شهر می‌شود که در مناطقی مانند 22 و 19 اقداماتی درحال انجام است. در سال1400 ساخت بیمارستان فوق‌تخصصی کلیه کوی فراز آغاز می‌شود که پروژه مشترکی میان شهرداری تهران، شهرداری منطقه2 و وزارت بهداشت است. ساخت این بیمارستان در سال1402 به پایان خواهد رسید.

انتقال تجربیات حمل و نقل برقی نروژ به تهران
شهردار تهران همچنین دیروز در دفتر خود با سفیر نروژ دیدار کرد و خواستار همکاری با این کشور برای استفاده از انرژی‌های پاک مانند ساخت سلول‌های خورشیدی و خودروهای برقی شد. حناچی در این دیدار گفت: شهرداری تهران به دنبال برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت‌هاست.
«سیگو الدتومین هائوگر» نیز گفت: نروژ در زمینه برقی کردن ناوگان حمل‌ونقل شهری و ساخت پنل‌های خورشیدی تجربیات خوبی داشته و تمایل دارد این تجربیات را به تهران منتقل کند، مخصوصا که شهرداری تهران در زمینه محیط‌زیست دغدغه دارد و به فکر حل آلودگی شهر تهران است. 

تسلا در تهران و خیام در بلگراد
حناچی سپس دیداری مجازی با شهردار بلگراد داشت؛ دیداری که بر اساس آن مقرر شد تندیس‌های مشاهیر ایرانی و صرب در شهرهای بلگراد و تهران نصب شود. زوران رادوویجیچ در این ویدئوکنفرانس بیان کرد: بلگراد هم مانند سایر کلانشهرهای دنیا سال بسیار سختی را پشت‌سر گذاشته است. من جراح کودکان هستم و با پزشکان خوب ایرانی در بلگراد همکاری می‌کنم و می‌دانم که با وجود کادر مجرب درمانی ایران شرایط در کشور شما بهتر خواهد شد. 
شهردار تهران در این دیدار مجازی گفت: نیکولا تسلا و حکیم عمر خیام از نخستین تندیس‌هایی است که در تهران و بلگراد نصب خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید