• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 27 فروردین 1397
کد مطلب : 12342
+
-

اتصال خرم آباد به کریدور بزرگ شرق

معاون وزیر راه و شهرسازی: اجرای این 2 پروژه بزرگ اشتغال خوبی برای استان فراهم کرده است

راه
اتصال خرم آباد به کریدور بزرگ شرق




محمد حسین اکبری| خرم آباد - خبرنگار:

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که قرارگاه خاتم الانبیا مجری اصلی پروژه‌های راه آهن و آزادراه در لرستان است، گفت: کار در این 2 پروژه پیچیده و جاده سازی و عبور از زاگرس بسیار کار سختی است که امروزه با این حال در حجم بزرگی راهسازی در زاگرس در حال انجام است. 
«خیر الله خادمی» در حاشیه سفر خود به لرستان با تاکید بر این‌که اجرای این پروژه‌های عمرانی در اشتغال زودبازده استان موثر است و حداقل ۲ هزار نفر در این پروژه‌ها مشغول به کار هستند، افزود: اجرای این 2 پروژه بزرگ اشتغال خوبی برای استان فراهم کرده است. 

وی با اشاره به این‌که لرستان از معدود استان‌هایی است که در هر 3 بخش بزرگراه، آزادراه و در پروژه‌های ریلی به صورت همزمان فعالیت می‌کند ، ادامه داد: یکی از طرح‌های اصلی کشور،اتصال اصفهان به استان‌های غربی به عنوان مسیری تاریخی است که در گذشته مسیرعتبات عالیات بوده است. 
خادمی با بیان این‌که این محور در حال اتمام بوده و فقط ۳۸ کیلومتر از مسیر خرم آباد به اصفهان هنوز چهارخطه نشده است، اظهارکرد: ۱۸ کیلومتر از این مسیر در حال ساخت است و ۲۰ کیلومتر دیگر را باید به زودی به مناقصه بگذاریم تا به عنوان کریدور اصلی در سریع ترین زمان ممکن به پایان برسد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که کار راهسازی در لرستان با تنگناهای مالی اجرا می‌شود ، گفت: 2 پروژه بزرگ آزادراه و راه آهن استان با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست که این اعتبار به ۳۲۰۰ تا ۳۵۰۰ میلیارد تومان هم می‌رسد. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که برنامه ریزی کرده ایم با حضور رئیس جمهوری قطعه اول آزادراه خرم آباد- اراک را در اواخر سال ۹۷ و یا اوایل ۹۸ افتتاح کنیم، افزود: ۵ پروژه آزادراهی در کشور در اولویت قرار دارند که یکی از این پروژه‌ها آزادراه خرم آباد- اراک است.

خادمی با بیان این‌که در بخش ریلی اعتقاد ما این است که اگر راه آهن دورود- خرم آباد به جنوب نرود تاثیر آن کم می‌شود ، اظهار کرد: باید در این پروژه عظیم حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کنیم تا راه آهن به خرم آباد برسد، چرا که این ریل را به صورت اتصال به محور جنوب طراحی کرده ایم.  استاندار نیز در جریان بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از محور ازنا- شازند گفت: این جاده یکی از محور‌های حادثه‌ خیزی است که تاکنون تلفات جاده‌ای زیادی را در آن شاهد بوده ایم و اصلاح ساختار آن از مطالبات مردم منطقه است. «سید موسی خادمی» بیان کرد: در بخشی از این مسیر فعالیت‌هایی انجام شده و حدود ۱۲ کیلومتر آن، آماده آسفالت شدن است که با دستور معاون وزیر راه و شهر سازی قرار شد روند کار تسریع شود. وی به بازدید از کمربندی دورود اشاره کرد و گفت: قرار است در قالب اوراق 5/6 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد. وی ادامه داد: برای ادامه روند اجرایی این طرح، مشکل معارضان رفع می‌شود  تا طرح سرعت بیشتری بگیرد.


مناقصات بدون متقاضی 

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به مطالبات میلیاردی پیمانکاران پروژه‌های راه روستایی، گفت: امروز شرایط به‌گونه‌ای شده که مناقصات این پروژه‌ها شرکت‌کننده ندارد.
به گزارش مهر« علی علیخانی» با اشاره به پروژه کریدور غرب که از آذربایجان غربی شروع و به خوزستان ختم می‌شود، اظهار کرد: پروژه ما در این مسیر خوشبختانه وضعیت خوبی دارد.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ کیلومتر و امسال نیز ۱۲ کیلومتر از مسیر کریدور غرب در لرستان بهره برداری شد، تصریح کرد: ۶۵ میلیارد بدهی ثبت شده در رابطه با این پروژه داریم که ۱۲ میلیارد از این بدهی مربوط به شرکت «جهاد نصر» است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: تاکنون ۸۰ کیلومتر از این مسیر را به ما منتقل کرده اند و مابقی آن مانده است، این مسیر مربوط به قسمت هرسین- نورآباد است که تقاضا داریم برای ابلاغ آن اقدام شده تا مناقصه اجرای آن را برگزار کنیم. علیخانی با تاکید بر اینکه در پروژه‌های راه روستایی مطالبات زیادی داریم، افزود: در عین حال بیشترین درخواست‌ها از سوی مسئولین استانی،  نمایندگان و مردم، اجرای پروژه‌های راه روستایی است.
وی با اشاره به اینکه پیمانکاران پروژه‌های راه روستایی بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان مطالبه از ما دارند، یادآوری کرد: طی ۲ سال گذشته ۳۳۰ کیلومتر راه روستایی لرستان را بهسازی و آسفالت کرده ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید