• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 1 آبان 1399
کد مطلب : 113826
+
-

پیشنهادهای ویژه هفته/ پا به پای آفتاب

  سیری در سیره نبوی

حالا که در هفته بعد میلاد پیامبر خوبی‌ها را پیش‌رو داریم و دو روایت تاریخی هم در این زمینه وارد شده، بد نیست نیم‌نگاهی به یکی از کتاب‌های معتبر در زمینه سیره نبوی هم بیندازیم. کتاب «سیری در سیره نبوی» علامه مطهری، می‌تواند برای بیشتر خوانندگان کتابی راحت‌خوان باشد. خوبی کتاب‌های مطهری در آن است که سیر مشخصی دارند و از نقطه‌ای آغازین بحث را شروع کرده و به نقطه‌های پایانی می‌رسند. کتاب‌ها هم با روش‌های عقلی به پیش می‌رود و نقل‌هایی هم اگر هست، در پشتیبانی این روایت‌های عقلانی است. به همین دلیل برای مخاطبان امروزی که کمترین چیزی را بدون دلیل قبول می‌کنند، می‌تواند به‌شدت راهگشا باشد. در این کتاب استاد ابتدا از بحث سیره‌نویسی و سبک زندگی‌نویسی شروع کرده و سپس بحث را به زندگانی پیامبر می‌کشاند. در اینجا نیز صرفاً به نقل‌کردن قناعت نکرده و بحث‌ها را عقلانی به پیش می‌رود و سپس به روایت‌هایی درباره زندگی و سبک‌زیستن آن حضرت می‌پردازد. در پایان نیز جمله‌های درخشانی از پیامبر نقل شده است، از جمله: «نمی‌توان همه را به مال راضی کرد اما به حسن خلق می‌توان»، «مسلمان آن است که مسلمانان از دست و زبان او در آسایش باشند» و... .

درد، شغل من است
  نمی‌تونی به من آسیب بزنی


غالباً کتاب‌های حوزه توسعه فردی و موفقیت را به2 دسته خوب و بد می‌شود تقسیم کرد؛ دست‌برقضا کتاب‌های خوب کمی در اقلیت هستند. چون این حوزه بازار خوبی دارد، بیشتر نویسنده‌ها و انتشاراتی‌های فرصت‌طلب دوست دارند که به هر حال آثاری را نشر بدهند تا از منافع آن نهایت استفاده را ببرند. اما بازخوانی کتاب‌های خوبی که در این حوزه نگاشته شده‌اند، هم می‌تواند خالی از لطف نباشد و هم به توسعه بیشتر این کتاب‌های خوب کمک کند. یکی از آنها هم همین کتاب «نمی‌تونی به من آسیب بزنی» است؛ یعنی توی ذهن‌تان هر تصویر لذت‌محورانه و سرخوشانه‌ای که از موفقیت ساخته‌اید، دور بریزید. دیوید گاگینز در این کتاب، می‌نویسد که شما باید دنبال درد باشید، جوری که انگار شغل‌تان است. اما این یعنی چه؟ خیلی ساده است: حد آسایش شما مرزهای مشخصی دارد. وقتی کمی از این مرزها بیشتر به‌خودتان فشار وارد کنید، دچار درد روانی و جسمی خواهید شد. اما شما باید خودتان را عادت بدهید که 10 الی 20 درصد بیشتر از مرزهای عادی به‌خودتان فشار بیاورید. کتاب را کسی نوشته که سخت‌ترین امتحان‌های آمادگی جسمانی نیروهای دریایی آمریکا را پشت‌سر گذاشته و زمانی معروف به سرسخت‌ترین انسان کره زمین بود.

شاهزاده معروف
  شازده کوچولو برگشته بود


کتاب «شازده کوچولو» که دیگر معروف‌تر از آن است که به آن بپردازیم. اما کتابی هم نوشته شده است به نام «شازده کوچولو برگشته بود» با نام دیگر «نامه‌‌ای به آنتوان»، که توسط پیروز انتخابی نگاشته شده است. اتفاقاً کتاب در ششمین جایزه ادبی اصفهان هم جزو آثار برگزیده انتخاب شده است. در این کتاب، شازده کوچولو به سیاره‌های دیگری سفر کرده و اتفاقات جدیدی برایش می‌افتد. این کتاب توسط نسیم صلاحی تصویرگری شده و انتشارات نقش مانای اصفهان هم نشر داده. کتاب، رویکردی متناسب با محیط‌زیست و صلح و حفاظت از طبیعت و زمین دارد. کتاب در ژانر نامه‌نویسی شکل گرفته است، بدین‌ترتیب که پیروز انتخابی، نامه‌ای به آنتوان دوسنت اگزوپری نگاشته است؛ همان‌که نویسنده کتاب مشهور شازده کوچولو است. نویسنده کتاب در ابتدای کتاب آورده است: «ده، یازده‌ ساله بودم که پدرم کتاب شازده کوچولو را به من داد تا بخوانم. شاهزاده‌ای از یک سیاره دیگر با موهای طلایی و شالی برگردنش که به همان اندازه کودکی‌هایم زیبا و دلنشین بود. صفحه اول کتاب نقاشی با مزه‌ای از مار بوآیی بود که فیلی را درسته خورده بود، در صفحه بعد فیل را درون شکم مار بوآ کشیده بود...».

شاعره قرن هشتم
  اشعار جهان‌ملک خاتون


اول اینکه باید بدانید جهان‌ملک خاتون شاعره‌ای از قرن هشتم هجری است. دوم اینکه توانسته 1413غزل را بسراید و جمع‌آوری کند و تبدیل به یکی از شاعران گذشته ادبیات فارسی شود. نکته بعدی هم اینکه اشعار او به زبان فرانسه هم برگردان شده و حتی او را معادل برخی از شعرای فرانسوی زبان دانسته‌اند و به همین نسبت وجهه‌ای بین‌المللی هم یافته است. حالا گزیده اشعار این بانوی شاعر با نام «فریادی عاشقانه»، با همت بنفشه حجازی و توسط انتشارات قصیده‌سرا راهی بازار نشر ایران شده است. در این مجموعه، 152غزل از این شاعر انتخاب شده است تا خوانندگان بتوانند درکی از جهان شعری این شاعر داشته باشند. بیشتر قالب‌های این کتاب غزل است، البته به اضافه یک قصیده و یک ترجیع‌بند و تعدادی رباعی؛ «آیینه جمال تو از آه من گرفت/یا ناله‌های زار سحرگاه من گرفت/ ماهم جواب داد که معهود در جهان/ این است بی‌راه دلت ‌ماه من گرفت/ با این گرفتگی که تو بینی رخ مرا/ خور روشنی ز پرتو درگاه من گرفت/ رفتم که پای مرکب عالی ببوسمش/ اشکم به رو دوید و سر راه من گرفت/ در معرکه که قلب و جناح است و میسره/ شیران شرزه پنجه روباه من گرفت...».

داغ رهایی بر دلت
  یامحمد

تا به حال خواننده‌های ایرانی و غیرایرانی مختلفی برای پیامبر اسلام، آهنگ‌های گوناگونی را خوانده یا قطعه‌های مختلفی را ساخته‌اند. در موسیقی ایران نیز از این دست آثار مناسبتی و آیینی، بارها تولید شده و همیشه در حال تولید است. یکی از این آهنگ‌های قابل احترام را مانی رهنما، خواننده خوب پاپ کشورمان خوانده است؛ خواننده‌ای که صدای او، یکی از صداهای شناسنامه‌دار و با اصالت موسیقی پاپ ایرانی قلمداد می‌شود. شاید در نگاه اول کسی چنین انتظاری از چنین خواننده‌ای نداشته باشد، اما چنین قطعه‌ای تولید شده و جزو قطعه‌های احترام‌برانگیز و بی‌ریای این حوزه هم هست. شعرش را بابک صحرایی سروده و موسیقی‌اش را حبیب خزایی‌فر کار کرده است. البته ترانه‌سرا و خواننده سعی کرده‌اند که نگاهی اجتماعی و انتقادی هم به وضعیت امروز جهان‌شان داشته باشند، و همین اثر مذکور را کمی خاص‌تر کرده است. در ترانه این آهنگ آمده است: «یا محمد یا رسول داغ رهایی بر دلت/ جهان هنوز هم در کف اهریمنان جاهلت/یا محمد آسمان یه پارچه خون و آتش است/ لالایی هر کودکی صدای بمب و ترکش هست/ بخوان دوباره یا رسول به نام آفریدگار/ که کفر شعله می‌کشد از دل خاک بیقرار... »

آهنگی که شنیده شد
  جز تو

سری به قطعه‌های شنیده شده سال‌های گذشته هم بزنیم و چیزهایی از آنها را معرفی کنیم. یکی از این قطعه‌ها بدون شک، قطعه «جز تو» از محمد علیزاده است؛ قطعه‌ای که علی بحرینی ترانه‌سرایی کرده و میلاد ترابی آهنگسازی و تنظیم. این قطعه یکی از آهنگ‌های آلبوم «سورپرایز» است که در سال 1391 منتشر شده است. علیزاده صدای خاصی دارد و ثابت کرده که می‌تواند قطعه‌های ماندگار و پرمخاطبی را بسازد. اما انتخاب‌هایی که دارد و قطعه‌های گاه سطح پایین و ریتمیکی که اجرا می‌کند، برند او را در موسیقی جدی با مشکل روبه‌رو کرده است. در واقع او صاحب قطعه‌های پرمخاطب است که به‌صورت اتفاقی و جوششی شکل گرفته‌اند، هرچند که خودش معتقد است که برای این قطعه 8‌ماه زمان صرف شده تا به این حد از گستردگی در شنیده شدن برسد. در ترانه آن آمده است: «جز تو کی می‌تونه عزیز من باشه؟/ کی می‌تونه تو قلب من جا شه؟/ مگه می‌شه مثل تو پیدا شه؟/ همه‌‌چیزم، وای عزیزم/ جز من کی واسه دیدن تو حریصه؟/ اسمتو رو قلبش می‌نویسه؟/ گونه‌هاش از ندیدنت خیسه؟/ همه‌‌چیزم، وای عزیزم... » این قطعه به‌قدری برای خواننده موفقیت به همراه آورد که گاهی نیز به جای اینکه اسمش را به یاد بیاورند، به او می‌گفتند خواننده جز تو.

فرصت بده
  خداحافظی مکن

به بهانه درگذشت استاد شجریان، سالار عقیلی آهنگی برای این بزرگ موسیقی سنتی ایرانی خوانده است. نام این قطعه را هم گذاشته است «خداحافظی مکن» و آن را به استاد آواز ایران تقدیم کرده. خوانندگان سنتی ایران، دلبستگی و وابستگی زیادی به شجریان داشته و دارند و اساساً زیرسایه این سرو بلند پا گرفته‌اند. به همین دلیل است که سفر این استاد آواز، چنین برایشان باورناپذیر است. شعر این قطعه را محمدرضا یار سروده و ابوالفضل صادقی‌نژاد هم آن را آهنگسازی کرده است. عقیلی همراه با فتوکلیپی از عکس‌های استاد شجریان، درباره این قطعه نوشته است: «قطعه خداحافظی مکن تقدیم به استاد محمدرضا شجریان. بعد از وفات تربت ما در زمین مجوی/ در سینه‌های مردم عارف مزار ماست.» صدای حزن‌انگیز و خاص عقیلی برای چنین قطعه غم‌انگیزی، باعث شده تا قطعه وداعیه خوبی را بشنویم. در شعر این قطعه آمده است: «اینگونه آفتاب را خداحافظی مکن/با این دل خراب خداحافظی مکن/فرصت بده که تشنگی‌ام برطرف شود/ می‌میرم از سراب خداحافظی مکن/شمع رخت چراغ شب خانه من است/ای شمع من بتاب خداحافظی مکن/ این راه انتهایش آتش گرفتن است/ برگرد آفتاب خداحافظی مکن/ آرام‌تر مگر که به‌خاطر سپارمت/ اینگونه با شتاب خداحافظی مکن... ».

یارا، یارا
  در هوای تو

حالا که چند وقتی است گرایش مردم به موسیقی سنتی زیادتر شده، بد نیست یکی از تصنیف‌های به یادماندنی این موسیقی را هم معرفی کنیم. صدای علیرضا افتخاری، از آن صداهای خاص و به‌یاد‌ماندنی موسیقی سنتی ایران است؛ صدایی که برخلاف رویکرد غیرموسیقایی خواننده‌اش، دل هر کسی را می‌تواند با خودش همراه کند. حالا بگذریم که انتخاب‌های خواننده در ادامه مسیر باعث شد تا آنچنان که باید، در این عرصه نتواند خودی نشان بدهد. آلبوم به‌یاد ماندنی نیلوفرانه از این خواننده، با آهنگسازی عباس خوشدل و شعر به یاد ماندنی قیصر امین‌پور، هنوز هم دلربایی می‌کند. این آلبوم و قطعه در سال1379 منتشر شد و حسابی سر و صدا کرد و جزو پرفروش‌ها قرار گرفت. در شعر زنده‌یاد قیصر امین‌پور برای این تصنیف آمده است: «یارا یارا گاهی دل ما را به چراغ نگاهی روشن کن/ چشم تار دل را چو مسیحا به دمیدن آهی روشن کن/ بی‌تو برگی زردم/ به هوای تو می‌گردم/ که مگر بیفتم در پایت/ ‌ای نوای نایم به هوای تو می‌آیم/ که دمی نفس کنم تازه در هوایت/ تا فدا کنم جان و دل برایت... » البته در این قطعه‌ها فریدون شهبازیان نیز حضور پررنگی داشته است.

گوش‌های دانشمند
  آموزش صوتی

برایان تریسی، نویسنده معروف کتاب‌های توسعه فردی و سازمانی، اشاره جالبی به آموزش صوتی دارد. او گوشزد می‌کند که ما در واقع در آستانه یک انقلاب بزرگ آموزشی هستیم؛ یعنی فایل‌های صوتی آموزشی. پیش از این البته درباره کتاب‌های صوتی و همچنین تولید فایل‌های صوتی نوشته‌ایم. اما ماجرای فایل‌های آموزشی صوتی یا آموزش صوتی، اتفاق دیگری است. حقیقت امر اینکه امروزه بیشتر مردم، ترجیح می‌دهند که به جای خواندن، بشنوند. به همین دلیل است که فایل‌های آموزشی صوتی در هر زمینه‌ای، می‌تواند به‌راحتی هر جایی را برای شما تبدیل به دانشگاهی همراه و متحرک کند. حالا می‌خواهد در ماشین باشید، یا سفر یا حتی در انتظار. نکته جالب اینکه اگر در حوزه کاری خودتان اقدام به چنین کاری کنید، به‌راحتی می‌توانید حتی به پیشرفت‌های بزرگی هم برسید؛ چرا که غالب نیروهای هر کسب و کار و حوزه‌ای، بعد از کمی یادگیری، این فرایند را برای همیشه متوقف می‌کنند. اما آموزش صوتی صرفاً متعلق به حوزه کسب و کار نبوده و می‌تواند شامل هر حوزه دیگری هم باشد. چه بسا شما بتوانید یک دوره کامل از کتاب یا کتاب‌هایی ارزشمند را به این طریق گوش بسپارید؛ هم کلی یاد خواهید گرفت، هم در نحوه صحبت‌کردن شما اثر بسیاری خواهد گذاشت.

عاشقان سرعت
  بازی شتاب در شهر

با یک بازی رایانه‌ای چطورید؟ معمولاً ژانر ورزشی در بازی‌های رایانه‌ای از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. در کنار این ژانر، بازی‌های سرعتی و ماشینی هم که دیگر اهمیت خودشان را دارند و همیشه جزو گزینه‌های اول این دست بازی‌ها هستند. حالا شتاب در شهر، قرار است که شما را به یک بازی هیجانی و سرعتی و ماشینی دعوت کند. این بازی، در واقع یک بازی رقابتی در حوزه ماشین‌سواری با نقشه باز است؛ یعنی راننده و بازیکن می‌تواند در شهر و محیطی که برایش درنظر گرفته شده است، آزادانه رانندگی کند و بازی، داستان خاصی ندارد. در واقع خود راننده پیش رفته و داستانش را شکل می‌دهد. در این مسابقه، بازیکن می‌تواند مأموریت‌های جالبی را در شهر انجام داده و همچنین در رقابت‌های رالی داخل و بیرون شهر شرکت کند. هدف راننده این است که امتیازهایی در رقابت با رانندگان دیگر کسب کند و در نهایت در رقابت‌های بزرگ پیست‌های برون‌شهری شرکت کرده و رتبه بیاورد. نکته جالب اینکه نسخه دوم این بازی هم تولید شده است. اما با این تفاوت که از نظر فنی و گرافیکی پیشرفت خوبی داشته و البته داستانی هم برایش درنظر گرفته‌اند.

ستاره‌ای بدرخشید
  محمد رسول‌اللهص

زندگی پیامبر اسلام(ص)، به قدری فراز و فرود داشته و البته از سوی دیگر به قدری برای مسلمانان مهم است که هنرمندان را به صرافت می‌اندازد تا در این حوزه به خلق آثاری دست بزنند؛ خاصه در حوزه سینما، البته این وضعیت کمی بغرنج‌تر می‌شود؛ از یک سو اجازه تصویرکردن پیامبر را ندارند و از سوی دیگر اگر به خوبی نتوانند یک اثر سینمایی در خوری تدارک ببینند، همه‌‌چیز را باخته‌اند. به همین دلیل بوده که فیلم‌های شاخص ایرانی در این حوزه شکل نگرفته. اما شاخص‌ترین فیلمی که در این زمینه و توسط ایرانی‌ها ساخته شده، اثر «محمد رسول‌الله» مجید مجیدی است. البته این فیلم به دوران پیش از تولد پیامبر تا زمان نوجوانی‌اش می‌پردازد و به شکل عجیبی که فیلم مصطفی عقاد درباره پیامبر‌اسلام(ص) جا افتاد، فراگیر نشد، اما روی هم‌رفته فیلمی قابل احترام و اعتناست. این اثر در سال 1394ساخته شده و علیرضا شجاع نوری، مهدی پاکدل، مینا ساداتی، محسن تنابنده، ساره بیات، داریوش فرهنگ و... در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. کامبوزیا پرتوی و حمید امجد نیز در نگارش آن همکاری داشته‌اند. فیلم همچنین از عوامل خارجی سرشناسی بهره برده است؛ ازجمله از ای. آر رحمان در موسیقی.

شهرام در اروپا
  جنایت بی‌دقت


تازگی‌ها خبر رسیده که «جنایت بی‌دقت» قرار است که در3 کشور اروپایی روی پرده‌های سینما برود. فیلم را شهرام مکری ساخته و به‌تازگی‌ هم مجوز حضور در فستیوال ویناله را گرفته است. حالا مجله سینمایی «ددلاین» آمریکا، خبر داده که حق و حقوق پخش این فیلم به کمپانی تریگون فیلم واگذار شده است. ایلنا از قول این نشریه آورده است: «بعد از فستیوال ونیز نخستین نمایش جنایت بی‌دقت در آمریکای شمالی و در فستیوال شیکاگو خواهد بود. این فیلم به تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر و محصول مؤسسه فرهنگی هنری کارنامه در قراردادی بین کمپانی دریم لب با مدیریت نسرین میر‌شب و تریگون فیلم برای نمایش در سه کشور آلمان، سوئیس و اتریش آماده می‌شود». این کمپانی، همان شرکتی است که «ماهی و گربه» شهرام مکری را هم پخش و توزیع کرده بود. مدیر این کمپانی از همان کار ماهی و گربه بود که علاقه‌مند به سبک سینمایی این کارگردان شده و اعلام کرده که فیلم جدید مکری نیز در همان راستا ساخته شده است و جنبه‌هایی نامکشوف از سینما را پیش‌روی ما قرار می‌دهد. این فیلم از جشنواره ونیز موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه هم شد و ارزش این را دارد که منتظر اکران آنلاین آن هم باشید.

دنیای گانگسترها
  رفتگان

با یک فیلم گانگستری چطورید؟ البته طبیعی است که هر طیفی دوست ندارد و مناسب نیست که چنین فیلم‌هایی را ببیند. ولی به هر حال بخشی از علاقه‌مندان سینما هستند که دوست دارند چنین آثاری را دنبال کنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم به فیلم «رفتگان» از مارتین اسکورسیزی فکر کنید. مگر می‌شود فیلمی را استاد اسکورسیزی بسازد و قابلیت تماشا نداشته باشد؟ در این فیلم ستارگانی چون لئوناردو دی‌کاپریو و جک نیکلسون و مت دیمون و... حضور دارند و جالب اینکه اسکار بهترین کارگردانی را هم نصیب این کارگردان مشهور کرد. دی‌کاپریو در این فیلم، نقش پلیسی را بازی می‌کند که یک مأمور مخفی است و مأموریت دارد تا وارد یک گروه مافیایی ایرلندی که در بوستون آمریکا مستقرند، شود. او مأموریتش را با موفقیت دنبال می‌کند، اما در نهایت متوجه می‌شود که پلیس و مافیا دست‌کمی از هم ندارند. فیلم 151دقیقه زمان دارد و حسابی می‌تواند برای شما جذاب و غافلگیرکننده باشد. در ابتدای فیلم، از همان ابتدا دیالوگی از قول جک نیکلسون بیان می‌شود که شاید رویکرد آن را مشخص کند؛ «وقتی یک اسلحه پر بهت نشونه رفته، پلیس یا خلافکار؟ چه فرقی می‌کنه که تو کدوم یکی باشی؟»

به دنبال ماه‌پیشونی
  فیتیله و ‌ماه پیشونی

حوزه نوجوانان، خاصه در سینما، حوزه‌ای است که کمتر به آن پرداخته می‌شود. یکی از دلایلش این است که سازندگان شناختی از دنیای این گروه سنی ندارند. دوم اینکه شاید آورده مالی چندانی هم برای‌شان نداشته باشد. اما با این حال گاهی اتفاق می‌افتد که فیلم‌هایی برای این ژانر هم ساخته می‌شود. ازجمله آنها می‌توان به «فیتیله و ماه‌پیشونی» اشاره کرد. یک فیلم 139دقیقه‌ای سرگرم‌کننده که می‌تواند حسابی نوجوانان خانواده شما را پای نمایشگر بنشاند. اما موضوع چیست؟ موضوع فیلم، درباره ربوده شدن ماه‌پیشونی است. در نتیجه بچه‌های مهد کودک هم جمع می‌شوند و فکرهایشان را روی هم می‌گذارند تا کاری انجام بدهند. در نهایت به این نتیجه می‌رسند که از اعضای گروه فیتیله درخواست کمک کنند. فیتیله‌ای‌ها جزو معروف‌ترین گروه‌های مورد علاقه بچه‌ها و نوجوانان هستند که سال‌ها در تلویزیون برنامه تولید می‌کردند. حالا کارشان به سینما هم کشیده است. در نهایت اینکه گروه فیتیله‌ای‌ها تصمیم می‌گیرند به بچه‌های مهد کودک در این مسیر کمک کنند، البته سختی‌های زیادی هم متحمل می‌شوند تا موفق به انجام این مأموریت شوند. حمید گلی، علی فروتن، احمد نجفی، سیروس گرجستانی، یوسف صیادی، محمد مسلمی و نیوشا ضیغمی از ایفاگران نقش‌های این فیلم هستند.

فرار کن و زنده بمان
  فرار بزرگ

موبایلی که دم دست‌تان است، می‌تواند در این روزهای خانه ماندن حسابی شما را سرگرم کند. اینطور نیست که همه‌اش از این ابزار برای شبکه‌های مجازی و وقت تلف‌کردن استفاده کنید. می‌توانید کلی بازی ریز و درشت داخلش دانلود کنید و وقت‌های آزادتان را دست‌کم یک سرگرمی درست و حسابی داشته باشید. هرچند پیشنهاد بهتر ما این است که درگیر آموزش زبان و تماشای کلیپ‌های زبان اصلی و کلیپ‌های آموزشی دیگر باشید. اما به هر حال، بعضی‌ها هم هستند که دلشان می‌خواهد سرگرم بشوند. پس می‌توانید از بین بازی‌های اندرویدی ایرانی، به بازی «فرار بزرگ» فکر کنید. بازی، بازی سبکی است و به‌راحتی می‌توانید نصبش کنید و حجم زیادی هم نمی‌گیرد. اما قصه بازی درباره چیست؟ این بازی، به گفته بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، یک بازی در سبک پلتفرمر یا سکوبازی است که برای اندرویدی‌ها طراحی شده است. در این بازی کوچک، شما یک نقش اصلی دارید که اسمش میختک است. شما در نقش میختک، خوابی می‌بینید و در این خواب و رؤیا، وارد دنیایی فانتزی می‌شوید. محیط بازی محیطی چشم‌نواز و جذاب طراحی شده و شما باید فرار کنید و اجازه ندهید نگهبانان توپی میختک را بگیرند.

طرح، رنگ، حرکت
  جشنواره استیکر

تازگی‌ها فراخوانی داده شده است دال بر اینکه قرار است جایزه سال استیکر برگزار شود و تا بیست و یکم آذرماه، همه می‌توانند آثار خودشان را به این جشنواره بفرستند. این جشنواره، ظاهراً دومین جایزه سال استیکر است. ظاهراً
روز جهانی استیکر هم داریم که قرار است این جشنواره متناسب با روز جهانی آن برگزار شود. در کل استیکر و استیکرسازی، جزو فعالیت‌هایی است که می‌تواند خیلی‌ها را سرگرم کند. حتی بخشی از کاربران شبکه‌های مجازی و اینترنت نیز، به‌صورت فردی و ذوقی اقدام به ساخت استیکر می‌کنند و با همین کار ساده، حسابی خودشان و دیگران را سرگرم می‌کنند. حالا در این جشنواره، قرار است که شکل و شمایل جدی‌تر و حرفه‌ای‌تری به این سرگرمی داده شود. نکته جالب‌تر اینکه یک‌سری کارگاه‌های آموزشی هم قرار است که در این جشنواره برگزار شود تا علاقه‌مندان با اصول طراحی استیکرهای ثابت و متحرک بیشتر آشنا شوند. در جشنواره اول به 50استیکر برتر جایزه داده شد و 3 طرح برتر هم مورد تقدیر قرار گرفت. خلاصه اینکه اگر کمی ذوق هنری دارید، می‌توانید به طراحی استیکرها به شکل فعالیتی جدی‌تر بپردازید. اگر هم حال و حوصله کار حرفه‌ای ندارید، در کل استیکرسازی آزاد می‌تواند فعالیت خوبی برای ساعت‌های خانه ماندن شما باشد.

رسوایی بزرگ
  واترگیت

بردگیم‌ها بازی‌هایی هستند که فیزیکی بوده و غالباً روی میز انجام می‌شوند و نام دیگرشان بازی‌های رومیزی است. غالباً نیز با کارت‌ها و تاس‌ها و... انجام می‌شوند. البته نسخه‌های موبایلی آنها هم تولید می‌شود، اما اصل قصه همان بازی‌های فیزیکی و رومیزی هستند. حالا یکی از جدیدترین بازی‌های رومیزی ارائه شده در جهان را با هم مرور می‌کنیم؛ بازی «واترگیت». واترگیت چیست؟ ماجرای خبرنگاران روزنامه واشنگتن پست و نیکسون، رئیس‌جمهور وقت آمریکا بوده که تقریباً بزرگ‌ترین رویارویی رسانه‌ها با یک مقام دارای قدرت محسوب می‌شود. در این رویارویی، روزنامه واشنگتن پست موفق شد که نیکسون را از طریق اطلاعات و گزارش‌هایی که تهیه کرده بود، وادار به استعفا کند و یکی از بزرگ‌ترین پیروزی‌های رسانه‌ای تاریخ مطبوعات جهان را ثبت کند. درباره‌اش فیلم‌هایی هم ساخته شده. حالا بازی بردگیمی آن هم به میدان آمده. بازی را، دونفره طراحی کرده‌اند. رتبه آن هم در سایت بردگیم گیک، 146اعلام شده است. ضمن اینکه شما عملاً با یک بازی استراتژیک روبه‌رو هستید. در این بازی یک جنگ رسانه‌ای بین خبرنگاران واشنگتن‌پست و دولت نیکسون در جریان است و شما یا طرف خبرنگاران هستید یا طرف دولت نیکسون؛ درهرحال باید سعی کنید که بازی را به نفع خودتان تمام کنید.








 

این خبر را به اشتراک بگذارید