• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
دو شنبه 9 تیر 1399
کد مطلب : 103668
+
-

باقیمانده استقلال در قرعه‌کشی سایپا

استقلال با 10 غایب به دیدار سایپا می‌رود و سپاهان و فولاد میزبان حریفان پایین‌جدولی هستند

باقیمانده استقلال در قرعه‌کشی سایپا

لیگ نوزدهم که بعد از وقفه‌ای طولانی‌مدت دوباره آغاز شده امشب با برگزاری 3بازی، هفته بیست‌ودوم خود را به پایان می‌برد. در بازی‌های حساس امشب سپاهان، فولاد و استقلال که برای کسب سهمیه رقابت دارند به‌ترتیب میزبان گل‌گهر، ماشین‌سازی و سایپا خواهند بود.

   سپاهان - گل‌گهر
اگر این بازی قبل از تعطیلات 4ماهه لیگ برگزار می‌شد، می‌توانستیم با قطعیت از برتری گل‌گهر و شگفتی‌سازی این تیم در مقابل سپاهان صحبت کنیم. گل‌گهر در آخرین بازی پیش از تعطیلات استقلال را شکست داد و تعداد بازی‌های بدون باختش را به 6رساند. در آن سوی میدان سپاهان در 3بازی آخرش هیچ بردی کسب نکرده بود و دور از آمادگی نشان می‌داد. جدال این دو تیم اگر در همان اسفندماه برگزار می‌شد، کمتر کسی به پیروزی سپاهان مقابل حریف قعر جدولی‌اش رأی می‌داد، اما بعد از یک وقفه طولانی حالا باید دید 2 تیم چه شرایطی پیدا کرده‌اند و در چه فرمی پا به این میدان می‌گذارند. مجید جلالی که از هفته هفتم برای نجات گل‌گهر به این باشگاه آمده در نخستین بازی این فصلش مقابل همین سپاهان قرار گرفت و با 2گل شکست خورد. جدال او با امیر قلعه‌نویی قدیمی‌ترین دوئل مربیان در لیگ برتر محسوب می‌شود. این دو سرمربی تا‌کنون 24بار با هم روبه‌رو شده‌اند و از آخرین برد جلالی مقابل قلعه‌نویی 8فصل می‌گذرد.

   فولاد - ماشین‌سازی
نیمه اول بازی این دو تیم در دور رفت را شاید بتوان جذاب‌ترین 45دقیقه این فصل دانست؛ 45دقیقه‌ای که طی آن ماشین‌سازی 2 بار از مهمانش پیش افتاد و فولاد هر دو بار بازی را به تساوی کشاند تا در نهایت با گل ایوب والی در دقیقه 45 نتیجه را 3-2 کند. نیمه دوم هم هیچ گلی در بر نداشت و این نتیجه تا پایان بازی حفظ شد. امشب در بازی برگشت 2 تیم نیز احتمال برتری فولاد بیش از هر احتمال دیگری است. تیم نکونام در بهترین فرم این فصلش قرار دارد و پیش از این مسابقه 4بازی پیاپی را مقابل تیم‌هایی برده است که نام شهرخودرو و استقلال هم در میان آنها دیده می‌شود. فولاد بعد از پرسپولیس موفق‌ترین تیم نیم‌فصل دوم رقابت‌هاست و در عوض ماشین‌سازی با فقط 5امتیاز طی 6بازی سومین تیم ضعیف این مقطع بوده است. ماشین‌سازی در 4بازی اخیرش 11گل دریافت کرده و فقط یک امتیاز گرفته است.

    استقلال - سایپا
چهره‌های ویژه این بازی غایبان پرتعداد استقلال‌ هستند. آبی‌پوشان که شکست‌خورده نخستین دیدار لیگ بعد از تعطیلات لقب گرفتند امشب در جدال با سایپا 10بازیکن خود را در اختیار ندارند. علاوه بر 2بازیکنی که رباط داده‌اند و محسن کریمی که همیشه مصدوم است، علی کریمی و غلامی محروم‌ هستند، شجاعیان، مطهری، فرشید اسماعیلی و زکی‌پور نمی‌رسند و شیخ دیاباته هم به مرخصی رفته است. به همه اینها اضافه کنید محرومیت فرهاد مجیدی را که در شرایط عصبی بازی اهواز نتوانست خودش را کنترل کند و اخراج شد. مجیدی در نخستین روزهایی که جانشین استراماچونی شده بود، نتایج خوبی با استقلال گرفت اما آن روزها خیلی زود تمام شدند و حالا استقلال با غایبان پرشمارش در بحران نتیجه‌گیری است. استقلال از زمان آمدن مجیدی هیچ بازی خارج از خانه‌ای را نبرده و در هیچ مسابقه‌ای کلین‌شیت نکرده است. عادت گل خوردن در همه بازی‌ها اگر امشب هم برای استقلال ادامه داشته باشد، این تیم را برای امتیاز گرفتن از سایپا به مشکل خواهد انداخت. تاکتیک ابراهیم صادقی در سایپا اتکای زیادی به بازی روی هوا دارد و این تیم را در بخش نبردهای هوایی به موفق‌ترین تیم لیگ تبدیل کرده است. سایپا البته در تعطیلات لیگ یکی از باارزش‌ترین بازیکنانش را از دست داد. امیرحسین حسین‌زاده به استناد آنالیزها بهترین بازیکن جوان این فصل بوده و به‌احتمال فراوان بعد از قلی‌زاده و ترابی پدیده جدیدی که از سایپا به فوتبال ایران معرفی خواهد شد همین حسین‌زاده است. اما او در شروع مجدد تمرینات از ناحیه رباط صلیبی مصدوم شد و فصل برایش به پایان رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید