• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 6 خرداد 1399
کد مطلب : 101339
+
-

کریمی: هرکجا بگویند کشتی می‌گیرم

کریمی: هرکجا بگویند کشتی می‌گیرم

علیرضا کریمی دارنده 3مدال نقره و برنز جهان حدودا 2ماه پیش پایش را به تیغ جراحان سپرد تا با سلامت کامل خودش را برای حضوردر المپیک توکیو آماده کند.
کشتی ایران در وزن 97کیلوگرم هنوز موفق به کسب سهمیه المپیک نشده و با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی تمام مدعیان وزن 97کیلوگرم باید از مسابقات قهرمانی کشور کارشان را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی آغاز کنند. تنها کشتی‌گیر 97کیلوگرم که از این قاعده مستثنی شده، علیرضا کریمی است که پایش را با صلاحدید کادر فنی عمل کرده است. البته کریمی مدال نقره جهانی در سال2019 را در اختیار دارد ولی به‌دلیل اینکه این مدال در وزن 92کیلوگرم به‌دست آمده، امتیازی برای کریمی در وزن 97کیلوگرم نخواهد داشت.کریمی درباره شرایط بعد عملش به همشهری گفت: «دوران فیزیوتراپی‌ام تمام‌شده و چند روزی می‌شود که تمرینات پایم را شروع کرده‌ام. فکر می‌کنم تا 2ماه دیگر بتوانم کشتی را شروع کنم؛ البته این بستگی به‌نظر دکتر دارد، چون دوست دارم با سلامت کامل روی تشک برگردم.» 
دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا درباره چرخه انتخابی تیم ملی گفت: «من کارم کشتی‌گرفتن است، هرجا که بگویند کشتی می‌گیرم تا به دوبنده تیم ملی برسم. اتفاقا با مسابقه انتخابی به دوبنده تیم ملی برسی، بیشتر قدر آن را می‌دانی و احتمال اینکه در مسابقات برون‌مرزی هم موفق شوی بیشتر است. اینطور که من خبر دارم در چرخه انتخابی امتیاز مدالم در 92کیلوگرم برای 97کیلوگرم محاسبه نمی‌شود و باید از ابتدای راه شروع کنم. حالا به دلیل اینکه پایم را با تشخیص کادرفنی عمل کرده‌ام و به مسابقات کشوری نمی‌رسم باید از جام تختی شروع کنم.» 
کریمی با اشاره به اینکه همه سختی‌ها برای رسیدن به مدال المپیک را  تحمل می‌کند، گفت: «کسب مدال المپیک آرزوی هر ورزشکاری است. من زمانی پایم را عمل کردم که المپیک به تعویق افتاد و دیدم بهتر است با آمادگی بهتر و بدون مصدومیت به المپیک برسم. وزن 97کیلوگرم مدعی زیاد دارد و برای رسیدن به دوبنده تیم ملی باید اول از سد رقبای داخلی گذشت. اینکه چرخه چند فرصت برای جبران اشتباهات احتمالی به کشتی‌گیر می‌دهد به‌نظرم بهترین اتفاق است. شاید با یک حادثه مسابقه را ببازی و این انصاف نیست که دوبنده تیم ملی را از دست بدهی.» 
علاوه بر علیرضا کریمی، رضا یزدانی، مجتبی گلیج، محمدحسین محمدیان، علی شعبانی و اسماعیل نجاتیان دیگر مدعیان وزن 97کیلوگرم هستند که حضور آنها در مسابقات قهرمانی کشور این مسابقات را بسیار جذاب خواهد کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید