• سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
  • الثُّلاثَاء 8 شوال 1443
  • 2022 May 10

همه به دولت کمک کنند

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز دوشنبه در دیدار جمعی از کارگران، آنان را ستون اصلی خیمه تولید خواندند و با اشاره به 3موضوع اصلی «لزوم افزایش فرصت‌های شغلی»، «تنظیم عادلانه رابطه کار و سرمایه» و «تأمین امنیت شغلی» کارگران گفتند: واردات بی‌رویه خنجری به قلب «تولید ملی» و «اشتغال کارگران» است، بنابراین باید به‌صورت جدی از آن جلوگیری شود و در داخل نیز ضمن تولید محصولات باکیفیت، مردم و دستگاه‌های دولتی مقید به خرید تولیدات داخلی باشند.
شهردار تهران در نشست خبری دیروز به‌طور مفصل به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد

خدمت برای مردم بن‌بست ندارد

شهردار تهران در نشست خبری خود، به‌طور مفصل هم اقداماتی را که طی 8ماه و 8روز پس از انتصابش به‌عنوان سکاندار پایتخت روی داده، ارائه داد و هم مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌رو شهرداری را اعلام کرد؛ نشستی که نزدیک به 3ساعت و نیم زمان برد و علیرضا زاکانی سعی کرد به تمامی سؤالات خبرنگاران حاضر، پاسخی کامل دهد.

برجام و 4سال ابهام

18اردیبهشت‌ماه1401، دقیقا 4سال از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای سال2015 گذشت؛ توافقی که بالاخره در روز سه‌شنبه، بیست‌وسوم تیرماه1394 و پس‌از حدود 20ماه مذاکرات فشرده میان هیأت‌های دیپلماتیک جمهوری‌اسلامی ایران و کشورهای 1+5 در وین اتریش منعقد شد و «برنامه جامع اقدام مشترک» یا همان «برجام» نام گرفت.

انفجار در دقیقه‌88

استقلال در 2دقیقه پایانی تیم آخر جدول را برد و به نزدیک‌ترین فاصله با جام قهرمانی رسید
صدرنشین لیگ برتر با یک گل حیاتی در دقایق پایانی از سد تیم آخر جدول گذشت و شانس قهرمانی‌اش را بیشتر کرد.

انتقال پادگان ارتش در مشهد

انتقال پادگان ثامن‌الائمهع لشکر77مشهد از 17سال پیش تاکنون یکی از مطالبات مردم این شهر است. پس از آنکه پادگان اصلی ارتش از این شهر خارج شد، مردم خواستار آن شدند که پادگان لشکر77ارتش هم از داخل شهر جمع‌آوری و به محلی برای خدمات شهری مثل بوستان تبدیل شود.

گروه نجات بازار اجاره

با ثبت طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی در مجلس، یک عضو دیگر به تیم نجات بازار اجاره اضافه شد؛ اما همچنان اصرار سیاستگذاران برای اختراع دوباره چرخ و بی‌توجهی به تجربیات موفق نظام اجاره‌داری دنیا، مسئله‌ای است که خوش‌بینی به موفقیت آنها را کمرنگ می‌کند.
رئیس‌جمهور در برنامه تلویزیونی:

یارانه 9 برابری تا رسیدن‌کالا برگ

رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی دوشنبه‌شب خود با مردم همچنان که طی سخنرانی‌های اخیر خود وعده داده بود به‌طور صریح و شفاف درباره برنامه‌های اقتصادی دولت در اصلاح ارز ترجیحی و اختصاص یارانه‌ها توضیح داد.

20 نکته مهم درباره تالاب‌های ایران

در همشهری آنلاین بخوانید