• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160218
+
-

قهر با قهرمانی

پرسپولیس در فولادشهر گل زودهنگام خورد و مساوی داد تا استقلال با خیال راحت به سمت قهرمانی گام بردارد

تیتر یک
قهر با قهرمانی

اولین بازی از هفته بیست‌وششم لیگ برتر در تبریز طوری شروع شد که نوید یک هفته پرگل و هیجان‌انگیز را می‌داد. هوادار در همان دقیقه دوم بازی در زمین تراکتور به گل رسید تا اولین گل هفته بعد از 2دقیقه به ثبت برسد. این دو تیم در ادامه هم به دروازه‌های یکدیگر رحم نکردند و مصاف‌شان با برتری 3-2 تراکتور به پایان رسید. اما این روند در سایر بازی‌ها ادامه نیافت و تعداد گل‌های این هفته به عدد قابل توجهی نرسید.

   کام‌بک تراکتور به سبک رئال
تراکتور در 15بازی اخیرش فقط یک بار پیروز شده و هوادار در 9بازی اخیرش شکست نخورده بود. وقتی میهمان در نیمه دوم 2 بر یک از میزبانش پیش افتاد به نظر می‌رسید روند موفقیت‌های هوادار و ناکامی‌های تراکتور ادامه‌دار شده است. اما این محمد عباس‌زاده بود که ورق را برگرداند و سرنوشت 2 تیم را تغییر داد. گلزن قائمشهری تراکتور که در نیمه اول یک پنالتی را هدر داده بود در نیمه دوم جبران کرد و با 2گل زیبا نتیجه بازی را به سود تیمش برگرداند. تراکتور با این برد 24امتیازی شد و خطر سقوط را کاملا فراموش کرد. تیم ساغلام از 3بازی اخیرش به 7امتیاز رسیده است.

   توقف در محل ممنوعه
اما بازی حساس پرسپولیس و ذوب‌آهن هم با یک گل زودهنگام آغاز شد و تیم مهدی تارتار که یک هفته را با حرف‌وحدیث‌های حاشیه‌ای از سر گذرانده بود در همان دقیقه ابتدایی با گل سعید باقرپسند پرسپولیسی‌ها را دچار شوک کرد. ذوب‌آهن بازی را بسیار هجومی و پرقدرت آغاز کرد و در همان 2 دقیقه اول 2 موقعیت خطرناک روی دروازه پرسپولیس ساخت که دومین موقعیت تبدیل به گل شد. این وضعیت تا پایان نیمه اول ادامه داشت و تیم دوم جدول کاملا در چنگ میزبان سبزپوش اسیر بود. پرسپولیس نیمه دوم را با تغییرات تاکتیکی و تعویض‌های انتحاری آغاز کرد و تا حدودی ورق بازی را برگرداند. یحیی هافبک دفاعی تیمش را بیرون کشید و علی شجاعی را جانشین او کرد. ضمن اینکه در خط حمله پاکدل با عبدی تعویض شد تا تمیروف همچنان در زمین بماند و به اشتباهات عجیب‌وغریبش ادامه بدهد. تمیروف البته زننده گل تساوی پرسپولیس بود اما در همان صحنه گل هم تمام تلاش خودش را برای گل نشدن این توپ انجام داد که این بار تلاش‌هایش ثمری نداشت! این گل در دقیقه56 به ثمر رسید و به نظر می‌رسید سرخپوشان فرصت کافی برای زدن گل دوم را دارند. اما برخلاف بازی فصل گذشته 2 تیم در همین ورزشگاه که باخت نیمه اول پرسپولیس با 2گل در نیمه دوم جبران شده بود این بار پرسپولیس یک گل کم آورد. تیم یحیی علاوه بر از دست دادن 2امتیاز حساس، سعید آقایی و وحید امیری را هم به‌خاطر مصدومیت از دست داد. اعتراض رامین رضاییان به کادر فنی هم حاشیه دیگری بود که در دقیقه84 و لحظه تعویض این بازیکن رخ داد.

   انتقام به سبک محرم
در شبی که اغلب تیم‌ها به نتیجه مساوی علاقه‌مند بودند، سپاهان انتقام خوبی از پیکان گرفت و این تیم را در تهران شکست داد. پیکان در بازی رفت سپاهان را در اصفهان 2-1 برد و تنها باخت خانگی زردپوشان را در این فصل رقم زد. اما دیشب در تهران این سپاهان بود که با تک‌گل محمدرضا حسینی پیروز شد و انتقام آن شکست را گرفت. به این ترتیب سپاهان یک بار دیگر اختلافش را با پرسپولیس به 5امتیاز کاهش داد تا به نایب‌قهرمانی امیدوار شود. تیم نویدکیا اگر هفته آینده در تقابل مستقیم با پرسپولیس پیروز شود فقط 2امتیاز تا رتبه دوم فاصله خواهد داشت. فینال حساس ته‌جدولی‌ها هم در شیراز بدون گل تمام شد تا فجرسپاسی یک گام دیگر به سقوط نزدیک شود و نفت مسجدسلیمان امیدوار به بقا باقی بماند. 

انفجار در دقیقه‌88
استقلال در 2دقیقه پایانی تیم آخر جدول را برد و به نزدیک‌ترین فاصله با جام قهرمانی رسید


صدرنشین لیگ برتر با یک گل حیاتی در دقایق پایانی از سد تیم آخر جدول گذشت و شانس قهرمانی‌اش را بیشتر کرد. بعد از توقف پرسپولیس در فولادشهر، تیم استقلال با امید کسب 3امتیاز و بازگرداندن اختلاف به همان 6امتیاز قبلی وارد مصاف با شهرخودرو مشهد شد اما تیم قعرنشین تا دقیقه88 مقاومت جانانه‌ای در برابر آبی‌پوشان داشت. جوان‌های تیم مشهدی تا آستانه رقم زدن چهارمین تساوی متوالی برای استقلال پیش رفتند اما در نهایت آرمان رمضانی در دقیقه88 ضربه کاری را وارد کرد و استقلال به 3امتیاز بسیار حیاتی رسید. با این گل، اختلاف آبی‌پوشان با پرسپولیس دوباره به 6امتیاز رسید. اختلافی که در فاصله 4هفته تا پایان لیگ غیر قابل جبران به نظر می‌رسد. شهرخودرو با داود سیدعباسی در 5بازی اخیرش هیچ شکستی نداشت اما بالاخره مقابل استقلال تسلیم شد. این در حالی بود که رقبای این تیم یعنی فجرسپاسی و نفت مسجدسلیمان ساعتی قبل در مقابل هم به تساوی بدون گل رسیده بودند. در سایر بازی‌های شب گذشته گل‌گهر با 2گل بر آلومینیوم اراک غلبه کرد و مس رفسنجان با گل‌های امید لطفی و مهرداد رضایی در 10دقیقه پایانی نساجی را شکست داد. به این ترتیب هر دو فینالیست جام حذفی در مقابل حریفان شکست خوردند و از طرف دیگر پیروزی گل‌گهر و مس رفسنجان رقابت برای کسب مقام چهارم را جدی‌تر کرد. هفته آینده صدرنشین‌ها در 2 بازی سنگین به مصاف فولاد و سپاهان می‌روند. بازی استقلال در اهواز و مصاف پرسپولیس و سپاهان در شهر بی‌طرف هم در معادله قهرمانی و هم در رقابت مقام‌های سوم تا ششم نقش موثری خواهد داشت.
فولادهم  شب گذشته و در آخرین بازی هفته با نتیجه یک بر صفر نفت‌آبادان را شکست داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید