04
سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
شماره 8492
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مجمع با واردات خودرو مخالفتی ندارد، گفت: واردات خودرو جزو اختیارات دولت است و برای این مهم نیاز به مصوبه این مجمع ندارد. اگر این مهم به قانون تبدیل شود دیگر قابل تغییر نیست.
خبر: طی مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، پروانه ساخت یک شهرک با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان بوشهر واگذار شد؛ شهری که لقب نخستین شهرک خصوصی ایران‌هم به آن الحاق شده و قرار است فاز اول آن به مساحت 23هکتار توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث شود.
گزارش
مرکز برنامه‌ریزی و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اوج‌گیری تورم خوراکی‌ها در فروردین امسال خبر داد و اعلام کرد: متوسط قیمت 87.5درصد از اقلام منتخب خوراکی خانوارهای ایرانی فراتر از حد بحرانی قیمت‌ها قرار دارند و میانگین قیمت اقلام دیگر هم در وضع هشدار قرار گرفته و احتمال ورود این کالاها به محدوده بحران وجود دارد.
مجلس هم طرحی دوفوریتی برای ساماندهی بازار اجاره ارائه داد

گروه نجات بازار اجاره

مسکن
با ثبت طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی در مجلس، یک عضو دیگر به تیم نجات بازار اجاره اضافه شد؛ اما همچنان اصرار سیاستگذاران برای اختراع دوباره چرخ و بی‌توجهی به تجربیات موفق نظام اجاره‌داری دنیا، مسئله‌ای است که خوش‌بینی به موفقیت آنها را کمرنگ می‌کند.
تب اختلاف در اتاق بازرگانی ایران بالا گرفت

تب اختلاف در اتاق بازرگانی ایران بالا گرفت

با لغو عضویت یکی از اعضای باسابقه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و همچنین ارسال پرونده یکی دیگر از اعضای باسابقه به کمیته انضباطی تب اختلافات در پارلمان بخش خصوصی ایران بالا گرفت.
توضیح توانیر درباره قبض‌های علی‌الحساب برق
شرکت توانیر در واکنش به گزارش همشهری با عنوان «حاشیه‌سازی قبض‌های نجومی علی‌الحساب برق/ پاسخ عجیب ادارت برق به معترضان» که در مورخ 5 اردیبهشت‌ماه در صفحه اقتصادی روزنامه منتشر شده، توضیح داد.