24
سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
شماره 8492
فرهنگ2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
«پالی فینک بزرگ» نوشته «الی بنجامین» است که با ترجمه کیوان عبیدی‌آشتیانی توسط نشر افق منتشر شده است.
گپ
دومین جشنواره ملی موسیقی و آیین‌های موسیقایی نواحی ایران در حالی ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در شهر شیراز برگزار می‌شود که بخش خصوصی در قالب مؤسسه فرهنگی هنری آوای هنر ایل قشقایی با توجه به ظرفیت‌ها و داشته‌های موسیقایی و فرهنگی شهر شیراز و دیگر استان‌ها اقدام به راه‌اندازی چنین جشنواره موسیقایی کرده است در واقع حضور بخش خصوصی را می‌توان در برگزاری یک رویداد آغاز خوبی برای ورود و حمایت این بخش از گنجینه ملی موسیقی ایران دانست.
گفت‌وگو با پژوهشگر موسیقی فولکلور و دبیر جشنواره ملی آیین‌های موسیقایی نواحی ایران

جشنواره‌ای به وسعت موسیقی ایران

گفت‌وگو
طی دهه‌های اخیر با همت پژوهشگران و فعالان موسیقی نواحی و البته با مشارکت و همراهی بخش‌های دولتی و گاه خصوصی، جشنواره‌هایی مختص موسیقی نواحی برگزار شده که در این میان می‌توان به جشنواره موسیقی نواحی کرمان، جشنواره موسیقی آیینه‌دار، بخش نواحی جشنواره موسیقی جوان و بخش موسیقی نواحی جشنواره موسیقی فجر اشاره کرد.
دل ما

دل ما

«دل ما» نوشته «گی دو موپاسان» را محمود گودرزی به فارسی برگردانده و به تازگی از سوی نشر افق منتشر شده است. دل ما آخرین رمان گی دو موپاسان، نویسنده ناتورالیست فرانسوی، داستان زندگی مردی متشخص و ثروتمند به نام آندره ماریول را روایت می‌کند.
گابریل لامبر
گابریل لامبر
رمان «گابریل لامبر» نوشته «الکساندر دوما» با ترجمه محمود گودرزی، به تازگی از سوی نشر افق منتشر شده است. الکساندر دوما در زمان اقامتش در شهر تولون با مردی محکوم به اعمال شاقه‌ مواجه می‌شود که چهره‌اش برای او آشناست. تلاش ذهنی نویسنده برای بازشناختن محکوم بی‌نتیجه می‌ماند تا اینکه خود زندانی نام سابقش را فاش می‌کند.