11
سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
شماره 8492
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نائب‌رئیس کمیسیون اروپا طی کنفرانس ICN اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد اجرایی شدن «قانون بازارهای دیجیتال» را تا بهار 2023 شروع کند که برای غول‌های فناوری عواقب سختی خواهد داشت.
مطالعه جدیدی که به تازگی در مجله Critical Care Explorations منتشر شده است، نشان می‌دهد بین مشکلات عصبی و شدت علائم کووید-19 یک رابطه دوطرفه وجود دارد.
فناوری
صنعت هواپیمایی باید طی چند دهه آینده از استفاده سوخت جت صرف‌نظر کند، اما هنوز هم هواپیماهای جت بسیار گران‌قیمتی خریداری می‌شوند. به گزارش نیو اطلس، شرکت استرالیایی Aviation H2 امیدوار است با تبدیل نوع سوخت هواپیماهای موجود به سوخت آمونیاک سبز به جای سوخت استاندارد جت، پروازهای تجاری را تبدیل به پروازهای پاک کند.

افزایش قیمت اینترنت ضامن کیفیت نیست

درحالی‌که رگولاتوری مجوز افزایش قیمت اینترنت را به شرط بهبود کیفیت از سوی اپراتورها صادر کرده، اما مدیران این صنعت می‌گویند افزایش قیمت به‌تنهایی باعث بهبود کیفیت نمی‌شود
اینترنت
نشست سازمان نظام صنفی رایانه‌اینصر تهران با موضوع تعرفه‌‌گذاری اینترنت در حالی برگزار شد که همچنان واکنش‌ها نسبت به افزایش قیمت اینترنت و حذف بسته‌های به‌صرفه و بلندمدت از سوی اپراتورها ادامه دارد.