15
سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
شماره 8492
استان‌ها
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
امسال ۳۵۰تن گلاب خالص در ساوجبلاغ استان البرز تولید شود. به گزارش ایرنا، علی‌اکبر الماسی نوکیانی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه ۵۰هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت گل محمدی قرار دارد، گفت: برداشت گل محمدی در شهرستان آغاز شده است و تا ۲هفته آینده ادامه دارد.
شهردار مبارکه با بیان اینکه رسیدن به اهداف شهرداری نیازمند استراتژی و حرکت برنامه‌محور است، گفت: یکی از نخستین کارهایی که در شهرداری مبارکه انجام داده‎ایم تدوین برنامه و سند راهبری ۱۴۰۴ است.
۲۰خانه هلال با هدف آموزش خدمات امدادی و نجات به روستاییان و به مناسبت هفته هلال‌احمر در مناطق روستایی اردبیل افتتاح خواهد شد.
استخرگاه روستای کوچکی در قلب گیلان است که به بهشت گمشده شهرت دارد.

طعم شیرین تجارت بومی انبه

ایجاد کسب‌وکار خانگی، فرآوری صددرصدی محصول در داخل و ماندگاری ارزش افزوده از مزایای کشت و برداشت انبه در 2استان سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان است
گزارش
می‌گویند سلطان میوه‌های گرمسیری است. با اینکه دوره برداشت محدودی دارد، اما شکل فرآوری شده آن یعنی ترشی و شور در همه روزها و ماه‌های سال پای ثابت سفره‌ جنوبی‌هاست؛ گرچه خاستگاه انبه، این میوه لذیذ گرمسیری در شبه‌جزیره هند، پاکستان، بنگلادش و آسیای جنوب‌شرقی است، اما در حاشیه دریای عمان در ایران هم برای خود بازار پررونقی دارد.

انتقال پادگان ارتش در مشهد

مجموعه پادگان لشگر77 دارای چند بنای ارزشمند تاریخی و فضای سبزی با درختان قدیمی است که تا 3ماه آینده در اختیار شهروندان مشهدی قرار خواهد گرفت
انتقال پادگان ثامن‌الائمهع لشکر77مشهد از 17سال پیش تاکنون یکی از مطالبات مردم این شهر است. پس از آنکه پادگان اصلی ارتش از این شهر خارج شد، مردم خواستار آن شدند که پادگان لشکر77ارتش هم از داخل شهر جمع‌آوری و به محلی برای خدمات شهری مثل بوستان تبدیل شود.
فرهنگی/ نمایش آثار شاخص تاریخی شمال در ساری
رئیس‌کل موزه ملی ایران گفت: تعدادی از آثار تاریخی شاخص حوزه دریای کاسپین که در موزه ملی ایران نگهداری می‌شوند به مناسبت رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ در ساری به نمایش در می‌آیند.