07
سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
شماره 8492
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
اگر بلغارستان از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه معافیت نگیرد، از مجموعه تحریم‌های جدید اروپا علیه مسکو حمایت نخواهد کرد.
روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته که نقش واحدهای توپخانه‌ای در درگیری‌ها در شرق اوکراین افزایش پیدا کرده و طی روزهای اخیر دوطرف با آتش توپخانه مواضع یکدیگر را هدف قرار داده‌اند.
جهان‌نما
مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا، به تازگی در کتاب خاطرات خود پرده از زوایای عجیب و غریبی از شخصیت دونالد ترامپ برداشته است.

باکو-ایروان؛ یک گام به سمت صلح

جمهوری آذربایجان و ارمنستان مذاکرات مقدماتی برای رسیدن به توافق جامع صلح و پایان‌دادن به 3دهه خصومت را آغاز کرده‌اند
گزارش
مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ و مناطق اطراف آن طی 3دهه گذشته ادامه داشته و 2 کشور را در فواصل مختلف در رویارویی‌های محدود نظامی و 2 جنگ خونین مقابل هم قرار داده است.

اقتصاد روسیه در مسیر بهبود

اکونومیست در گزارشی نوشته که برخلاف انتظار غرب، اقتصاد روسیه پس از شوک اولیه ناشی از تحریم‌ها توانسته دوباره روی پای خود بایستد
نشریه اکونومیست ماه گذشته در گزارشی اعلام کرده بود که باوجود تحریم‌های بی‌سابقه غرب علیه مسکو، اقتصاد روسیه برخلاف انتظار فاصله زیادی تا فروپاشی دارد.
پوتین: ‌سربازان ما برای دفاع از سرزمین مادری می‌جنگند
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دیروز در سخنرانی خود در رژه نظامی به مناسبت روز 9می ‌که «روز پیروزی» بر آلمان نازی خوانده می‌شود، گفت حمله نظامی روسیه به اوکراین ضرورت داشته است.