• پنج شنبه 1 اردیبهشت 1401
  • الْخَمِيس 19 رمضان 1443
  • 2022 Apr 21

فروردین رفت، پیک هفتم نیامد

علیرضا بیگلری، رئیس انستیتوپاستور ایران: 80درصد سویه غالب کرونا در کشور BA2 است؛ واریانت‌های جدید به سرعت شناسایی می‌شوند
پیک هفتم کرونا، از بیخ گوش فروردین گذشت. پس از پایان تعطیلات نوروز بود که بسیاری از متخصصان بهداشت و درمان از احتمال وقوع پیک هفتم کرونا در کشور ابراز نگرانی می‌کردند. به اعتقاد آنها شلوغی‌های پیش از تعطیلات، سفرها و دورهمی‌های نوروزی و علاوه بر آن بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها می‌تواند منجر به وقوع یک پیک دیگر در کشور شود، حالا اما پایان فروردین، آمارهای اعلام شده از میزان ابتلا، بستری و مرگ‌ها، حکایت از پایدار بودن وضعیت آرام کرونایی در کشور دارد.

میدانگاه‌های جدید در پایتخت

در گذشته‌ای دور، زمانی که اتومبیل به ندرت در شهر تهران تردد می‌کرد، به‌نحوی میدان توپخانه و میدان مشق پلازای شهری محسوب می‌شدند. در گذر زمان به واسطه توسعه تهران، بسیاری از این فضاها از عابران پیاده گرفته شد و در اختیار خودروها قرار گرفت تا نگرانی‌های زیادی به‌وجود بیاید.

سر به تیغ بر سر عدالت

عمر خطاب که خلیفه شد، برخلاف سیره رسول خدا در تقسیم بیت‌المال، بعضی را بر دیگران ترجیح داد؛ آنها که زودتر مسلمان شده بودند اولویت داشتند، مهاجران قریش بر دیگر مهاجران، همه مهاجران بر همه انصار و عرب را بر عجم برتری داد.

استقبال از بخش حجاب در نمایشگاه قرآن

بخش حجاب و عفاف نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با 163 غرفه توانسته مخاطبان زیادی را جلب کند
5روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم می‌گذرد. نمایشگاهی که به سنت همیشگی هر سال در ماه مبارک رمضان به‌مدت یک‌ماه برگزار ‌می‌شود و حالا در این دوره زمان برگزاری‌اش 2هفته است.

نبرد بر سر آرای چپ‌ها

امانوئل مکرون و مارین لوپن برای پیروزی در دور دوم انتخابات فرانسه، بر سر جلب آرای چپ‌ها در این کشور با هم مبارزه می‌کنند
نامزدهای چپ‌‌گرای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، در همان دور اول، مغلوب امانوئل مکرون، نماینده محافظه‌کاران و راست‌های میانه و مارین لوپن، نامزد راست افراطی شدند اما کار چپ‌ها هنوز در انتخابات تمام نشده و می‌توانند با آرای خود، تکلیف پیروز نهایی انتخابات را مشخص کنند.

سفری حاشیه‌ساز و موج‌سواری  با اهداف خاص

خبر و تصویر منتشر شده از سفر برخی اعضای خانواده رئیس مجلس به ترکیه در صدر پرحاشیه‌ترین اتفاقات سیاسی پایان این هفته قرار گرفت.

جهش 68درصدی ترانزیت از ایران در اوج تحریم

با افزایش استفاده از ظرفیت‌های داخلی، به‌تدریج دیوار تحریم‌ها در حال ریختن است؛ به‌گونه‌ای که رکورد ترانزیت از فضای سرزمینی ایران در اوج تحریم‌های اقتصادی شکسته شده و با جهش 68درصدی نسبت به سال قبل، به رقم کم‌سابقه 12میلیون‌ و641هزار تن کالا رسیده است.

پروتکل‌های ویژه شب‌های قدر در استان‌ها

آیین‌های سنتی و مذهبی با کاهش آمار کرونا، افزایش پوشش واکسیناسیون و بهبود شرایط، امسال رنگ و بوی دیگری به‌خود گرفته‌اند و بعد از نوروزی که با مسافرت‌های پرشور و رونق نسبی گردشگری به پایان رسید، حالا ماه مهمانی خدا، برپایی سفره‌های افطاری و مراسم شب‌های قدر هم بعد از 2سال، جان تازه‌ای به‌ خود دیده.

همه آنچه که در متروی تهران می‌گذرد

در همشهری آنلاین بخوانید

ذره‌بین روی فهرست جدید ابربدهکاران بانکی

ملت‌سازی پهلوی اول یا سرکوب اقوام؟