22
پنج شنبه 1 اردیبهشت 1401
شماره 8481
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
هر ایمیل، پست یا عکسی که ارسال و هر لینکی که روی آن کلیک می‌کنید، به‌معنای آن است که یک رد آنلاین از خود به جا گذاشته‌اید. ردپای دیجیتال یا به قول بعضی، «سایه دیجیتال» نابود نمی‌شود و مادام العمر شما را دنبال می‌کند.
گروهی از محققان می‌گویند یک اپلیکیشن در حال آزمایش احتمالا در آینده نزدیک می‌تواند با تحلیل صدای سرفه افراد تشخیص دهد آنها به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند یا خیر.
حمل‌و‌نقل
یکی از بزرگ‌ترین معضلات خودروهای تمام الکتریکی این است که در برخی از مناطق دنیا، دارندگان آنها باید همواره در جاده‌ها و خیابان‌ها حواس‌شان به ایستگاه‌های شارژ باشد؛ چراکه زیرساخت‌ها در این خصوص چندان تکمیل نیست.

درمان سرطان با امواج مافوق صوت

دانشمندان موفق شده‌اند در مسیری امیدبخش برای درمان سرطان، تومورها را با استفاده از امواج مافوق صوت از بین ببرند
دانش
به‌تازگی انتشار خبر غلبه فناوری مبتنی بر امواج صوتی غیرتهاجمی به تومورهای کبدی موش‌ها که منجر به از بین رفتن سلول‌های سرطانی شد، امید تازه‌ای در مسیر درمان‌های غیرتهاجمی سرطان کلید زد.
ماسک وام می‌گیرد و توییتر را می‌خرد

ماسک وام می‌گیرد و توییتر را می‌خرد

داستان ایلان ماسک و توییتر ابعاد جدیدی را به‌خود گرفته است. در حالی موضوع شکایت سهامداران توییتر از مدیرعامل ثروتمند تسلا همچنان به قوت خود باقی است، که سران این شرکت شبکه اجتماعی سخت در تلاش هستند تا نگذارند،
اولویت بالای ماموریت به اورانوس و انسلادوس
اولویت بالای ماموریت به اورانوس و انسلادوس
درحالی‌که رقابتی جدید برای سفر به ماه کلید خورده است یک گروه از دانشمندان می‌گویندکه ماموریت به اورانوس و انسلادوس قمر زحل باید در اولویت اکتشافات فضایی قرار گیرد.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
تلسکوپ فضایی ناسا به مناسبت جشن تولد 32سالگی خود تصویری از 5 کهکشان را منتشر کرده است.