• پنج شنبه 18 فروردین 1401
  • الْخَمِيس 5 رمضان 1443
  • 2022 Apr 07

گام های تازه برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها

به‌زودی شرکت‌های دانش‌بنیان نوع2 هم اگر تحقیق و توسعه R&D داشته باشند‌ از معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند
شرکت‌های دانش‌بنیان امسال از حمایت‌های ویژه‌ای برخوردار خواهند شد. اگرچه بعضی از این حمایت‌ها در سال‌های پیش هم صورت می‌گرفت، اما خبر خوب این است که شرکت‌های دانش‌بنیان نوع2 هم تحت شرایطی می‌توانند مانند شرکت‌های نوع یک از معافیت‌های مالیاتی برخوردار شوند.

آژیرخطر برای تخت جمشید

«فاجعه خشکسالی و بی‌آبی کشور را بیش از پیش جدی بگیریم.» این هشدار جدی را پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید - پرسپولیس روز 14فروردین‌ماه با انتشار تصویری قدیمی از دشت‌های سرسبز منتهی به محوطه باستانی تخت‌جمشید منتشر کرد.

۱۰ قرار رسانه‌ای در ماه رمضان

بیایید در این ماه عزیز هم قرار این ۱۰ اقدام رسانه‌ای باشیم. چه بسا کمتر از خواندن دعا و مناجات نباشد...

نیاز ایران به تفکر دانش‌بنیان

«ابتدا تو را نادیده می‌گیرند، بعد به تو می‌خندند، سپس با تو می‌جنگند و در نهایت تو پیروز می‌شوی»؛ این جمله گاندی شاید خلاصه‌ترین شرح‌ حال از تلاش چند ساله بازیگران اکوسیستم فناوری کشور طی سال‌های اخیر باشد.

موج جدید گرانی داروهای خارجی

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد برخی داروهای خارجی که نیمه اول سال گذشته از فهرست ارز ترجیحی حذف شدند، حالا با افزایش چند برابری قیمت مواجه شده‌اند
تعدادی از داروهای خارجی اخیرا با موجی از افزایش قابل توجه قیمت مواجه‌ شده‌اند؛ این اتفاق نه‌تنها برای داروهای خاص که برای داروهای پرمصرف هم رخ داده است. نمونه آن، داروی اسپری سروتاید برای بیماران تنفسی است که مصرف بالایی از سوی افراد دارد و حالا چندین‌برابر افزایش قیمت را تجربه می‌کند.

ترمز رشد دلار کشیده شد

با وجود یک دور نزول قیمت دلار تا محدوده 25هزار تومان در اواخر سال گذشته از ابتدای امسال، قیمت هر دلار آمریکا دوباره شیب صعودی پیدا کرده و قیمت آن در هفته جاری برای ورود به کانال 28هزار تومان خیز برداشت اما دیروز به‌دنبال انتشار خبرهایی مبنی بر احتمال آزادسازی دلارهای بلوکه شدن ایران تا محدوده 27هزار و 400تومان عقب نشست.

توقف‌کامیون‌ها قیمت‌گوجه‌فرنگی ‌را بالا برد

افزایش قیمت در حوزه میوه و سبزی موضوعی است که هر از گاهی به دلایل مختلفی ازجمله خشکسالی، سرمازدگی، افزایش هزینه تولید و حمل‌ونقل یا تمایل تولیدکنندگان به صادرات، شاهد آن هستیم، این بار اما مشکلات کامیون‌داران به‌عنوان متهم اصلی گرانی‌ها مطرح شده است.

قطع ۸۰ درخت در فصل بهار

‌ در 2روز گذشته، آرامش نسبی به بوستان خوارزمی و   مؤسسه ژئوفیزیک‌ دانشگاه تهران بازگشته؛ در شرایطی که تاکنون این مؤسسه اقدام به قطع 70تا 80اصله درخت کرده است؛ اقدامی که از اواسط اسفند سال پیش، تقریبا همزمان با روز درختکاری شروع شد و با وجود تذکرات اعضای شورای شهر تهران و جلوگیری شهرداری منطقه 3، تا 15فروردین حدود 250نهال و درخت جابه‌جا یا قطع شده‌اند.

20پروژه بزرگراهی بزرگ و کوچک برای تهران 1401

در همشهری آنلاین بخوانید

عددبازی/۹۰۰ هزار

هرچه قوی‌تر‌، سخت‌تر زمین می‌خوری