22
پنج شنبه 18 فروردین 1401
شماره 8469
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
دانشمندانی که در حال تجزیه و تحلیل نخستین صداهای ضبط‌شده در مریخ‌اند، متوجه شده‌اند که در سطح این سیاره2 سرعت صوت وجود دارد.
به‌گفته شرکت مشاوره باین، بیش از ۷۰درصد از ۳۵۰میلیارد دلار هزینه‌های جهانی تبلیغات تا سال‌۲۰۲۵ بر‌عهده اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی خواهد بود.
وزارت دادگستری ایالات‌متحده اعلام کرد که بازار Hydra که به‌عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین «بازار تاریک» اقلام و خدمات غیرقانونی در جهان شناخته می‌شد، توسط مقامات آلمانی با هماهنگی مجری قانون ایالات‌متحده روز سه‌شنبه ضبط و تعطیل شد.
پزشکی
2داروی امیدوارکننده برای درمان کووید-19 در کارآزمایی‌های بالینی، نتیجه مطلوب نگرفتند. این دو دارو شامل رمدیسیور و کومستات بودند که در 5کشور اروپایی روی 843بیمار از مارس2020 تا ژانویه 2021 مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت.

گام های تازه برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها

به‌زودی شرکت‌های دانش‌بنیان نوع2 هم اگر تحقیق و توسعه R&D داشته باشند‌ از معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند
دانش بنیان
شرکت‌های دانش‌بنیان امسال از حمایت‌های ویژه‌ای برخوردار خواهند شد. اگرچه بعضی از این حمایت‌ها در سال‌های پیش هم صورت می‌گرفت، اما خبر خوب این است که شرکت‌های دانش‌بنیان نوع2 هم تحت شرایطی می‌توانند مانند شرکت‌های نوع یک از معافیت‌های مالیاتی برخوردار شوند.
ستاری: مجلس مشکلات ۱۰ساله شرکت‌های دانش‌بنیان را حل می‌کند

ستاری: مجلس مشکلات ۱۰ساله شرکت‌های دانش‌بنیان را حل می‌کند

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور‌ با اشاره به تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دولت، تصریح کرد: قانون مجلس جهشی قابل‌توجه در حوزه دانش‌بنیان ایجاد می‌کند و قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» برای رفع تمامی موانع راهکار دارد.
ماسک؛ ثروتمندترین فرد جهان در ۲۰۲۲
ماسک؛ ثروتمندترین فرد جهان در ۲۰۲۲
پس از صدرنشینی 4ساله «جف بزوس»، بنیانگذار آمازون در فهرست سالانه مجله فوربز از میلیاردرهای جهان، حالا نام جدیدی در بالای این فهرست قرار گرفته است؛ ایلان ماسک. فوربز تخمین می‌زند که دارایی او 219میلیارد دلار یعنی 48میلیارد دلار بیشتر از بزوس باشد که حالا در رده دوم قرار گرفته است.