• سه شنبه 17 اسفند 1400
  • الثُّلاثَاء 4 شعبان 1443
  • 2022 Mar 08

شهرداری برای خانه‌سازی آستین بالا زد

شهردار تهران: نیاز انباشته شده مسکن در کشور بیش از ۱۰ میلیون واحد است که سهم بالایی از آن به تهران برمی‌گردد
اگرچه مشکل کمبود مسکن در پایتخت درمان‌ناپذیر به‌نظر می‌رسد، اما نظرات شرکت‌کنندگان در همایش الزامات، راهکارهای تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی مسکن و ساختمان شهر تهران از همراهی با شهرداری تهران خبر می‌دهد تا بخشی از مشکل در پروژه عظیم ساختمان‌سازی‌ رفع شود. شهرداری تهران در رویکرد جدید خود و با همکاری دولت قصد اجرای طرح‌های بزرگ ساخت‌وساز را دارد که در سال آینده آغاز می‌شود.
گزارش همشهری از پوست‌اندازی قدیمی‌ترین کارخانه ایرانی تولید لوازم خانگی

«ارج» فردا زنده می‌شود

کارخانه 85ساله لوازم خانگی ارج پس از یک دهه تعطیلی، چهارشنبه هفته جاری رسما به مدار تولید بازمی‌گردد. به گزارش همشهری، کارخانه لوازم خانگی ارج در سال‌۱۳۱۶ در یک کارگاه کوچک واقع در خیابان سی‌متری تهران و با 8کارگر مشغول به تولید شد.

کتابخوانی به‌مثابه نهضت

کتاب و کتابخوانی از شاخص‌های مهم توسعه علمی و فرهنگی هر جامعه و دغدغه اصلی صاحب‌نظران و پیش‌‌قراولان عرصه فرهنگ بوده و هست. درباره سازوکارهای خواناکردن جامعه بسیار سخن گفته‌اند، اما کمتر به شکل‌گیری و استمرار «نهضت کتابخوانی» اشاره کرده‌اند
به مناسبت‌ سالروز شهادت محمد ابراهیم همت، خاطرات خانواده و همرزمانش را مرور کردیم

وقتی سردار خیبر فاتح قلب‌ها شد

مثل همین روزها بود که همه مادران در تب و تاب خانه‌تکانی هستند تا هیچ ردی از گردوغبار در هیچ کجای خانه باقی نماند؛ مثل همین روزهایی که مادران می‌خواهند برق بیفتد به در و دیوار خانه، به شوق آمدن بهار، به شوق جمع‌شدن عزیزترین‌هایشان در خانه؛ دور سفره‌ای ساده که باعشق به خانواده می‌چینند، مادر داشت شیشه‌ها را پاک می‌کرد و خدا می‌داند که در سرش چه می‌گذشت.

چرا ناتو در اوکراین منطقه پرواز ممنوع ایجاد نمی‌کند؟

ولودیمیر زلینسکی، رئیس‌جمهور و همینطور دیگر مقامات ارشد اوکراین، بارها از ناتو خواسته‌اند منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور ایجاد کند تا تهدید جنگنده‌ها و دیگر پرنده‌های نظامی روسیه خنثی شود.

بار حذف ارز ترجیحی بر شانه بیمه‌ها

سرانجام حذف ارز ترجیحی به شکل مشروط در مجلس شورای اسلامی به تصویب نهایی رسید و حالا تنها به تأیید شورای نگهبان نیاز دارد تا اجرایی شود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در گفت‌وگو با همشهری :

650 ‌اتوبوس پیر، جوان می‌شوند

ناوگان اتوبوسرانی تهران به‌دلیل بی‌توجهی‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته امروز با مشکلات و کمبودهای جدی روبه‌روست که خدمات‌رسانی مناسب و شایسته به شهروندان را مختل کرده است.

قیمت قبر در بهشت زهراس چند است؟

‌تعجیل جنجال‌آفرین

گرد وغبار وارداتی از 3کشور عربی