• پنج شنبه 12 اسفند 1400
  • الْخَمِيس 29 رجب 1443
  • 2022 Mar 03

رکوردشکنی نفت ایران

چین در ماه ژانویه روزانه 700هزار بشکه از ایران نفت وارد کرده که از دوره برجام هم بیشتر است
اثر جنگ اوکراین بر بازارهای جهانی عمیق‌تر شد. دیروز قیمت هر بشکه نفت از مرز 110دلار برای هر بشکه در بازارهای جهانی عبور کرد. همزمان اخبار دریافتی از شکستن رکورد فروش نفت ایران حکایت دارد. به‌دنبال این رویداد قیمت گاز و کالاهای پایه و همچنین شاخص قیمت مواد غذایی با رشد زیادی مواجه شد. به‌گزارش همشهری، رشد اخیر قیمت‌ها نگرانی از تشدید تورم را در جهان بیشتر کرده است. پیش‌تر کرونا شوکی بزرگ به قیمت‌ها وارد کرده بود.
رئیسی پشت فرمان صنعت خودرو نشست

تغییر مسیر خودروسازان به سود مردم

رئیس جمهوری در بازدیدی از پیش اعلام نشده از ایران خودرو ضمن ابراز نارضایتی از کیفیت و روند عرضه خودروهای داخلی، 8فرمان برای تحول در صنعت خودرو صادر کرد.

امنیت شهروندان بازیچه هنجارشکنان نیست

این روزها واژه «چهارشنبه سوری» عجین شده با انفجارهای مهیب، رفتارهای بعضا ناهنجار و صحنه‌های دردناک آسیب دیدگی جوانان و شبی که قرار است به رسم جشن‌های آئینی و کهن، پر از نشاط و شادی باشد متاسفانه برخی مواقع و براثر حوادثی هولناک تبدیل می‌شود به خاطره‌ای آزار دهنده.

راه نجات از جاهلیت مدرن

شاه‌بیت سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت عید بزرگ مبعث، مقایسه شرایط کنونی حاکم بر دنیای به‌اصطلاح متمدن غربی با دوران پیش از بعثت نبی مکرم اسلامص و درواقع، ایجاد یک وجه‌ شباهت میان شرایط کنونی تمدن غرب با دوران پیش از ظهور اسلام در جزیره‌العرب بود؛ شباهتی که ریشه در «جاهلیت» دارد.
ابوالفضل ظهره‌وند تشریح کرد

موج‌سواری آمریکا با بحران اوکراین در وین

درحالی‌که مذاکرات احیای توافق هسته‌ای میان جمهوری‌اسلامی ایران و 1+4پس از حدود 3ماه گفت‌وگو و رایزنی دیپلماتیک، به حساس‌ترین مرحله و به‌قولی به روزهای پایانی خود رسیده‌است، اما با وجود این به‌نظر می‌رسد طرف غربی و به‌ویژه آمریکایی‌ها همچنان بی‌بهره از ابتکار عملی ویژه، در مسیر مقصرنمایی ایران گام برمی‌دارند.

چرا تمایل به واکسیناسیون کم شد؟

آمار منتشر شده از میزان واکسیناسیون کرونا نشان می‌دهد که تمایل مردم به تکمیل واکسیناسیون‌شان یعنی تزریق دوز دوم و سوم، کاهش پیدا کرده است. براساس اعلام وزارت بهداشت، از مجموع افراد واجد شرایط دریافت واکسن5سال به بالا 74درصد دوز اول، 66درصد دوز دوم و 27درصد دوز سوم را تزریق کرده‌اند.

گره‌کور مسکن تهران باز می‌شود

تفاهمنامه مشترک وزارت راه، مسکن و شهرسازی و شهرداری تهران برای ساخت ۱۳۰هزار واحد مسکونی توسط رستم قاسمی و علیرضا زاکانی امضا شد.به گزارش همشهری، در این مراسم شهردار تهران ابراز امیدواری کرد تا با ساخت این واحد‌های مسکونی جدید در تهران با هدف بازآفرینی بافت فرسوده شهری، گره کور ساخت‌وساز در پایتخت باز شود.

نژادپرستی؛ روی دیگر جنگ اوکراین

به گزارش سی‌ان‌ان، کنیا، غنا و گابن به‌عنوان نمایندگان کشورهای آفریقایی در شورای امنیت سازمان ملل، گزارش‌ها درباره تبعیض علیه شهروندان آفریقایی در مرز اوکراین را به‌شدت محکوم کرده‌اند. دانشجویان آفریقایی که از ترس جنگ اوکراین به سمت مرزهای غربی فرار کرده‌اند، گفته‌اند که برای خروج از مرز، با رفتار تبعیض‌آمیز مأموران مرزی اوکراینی و لهستانی مواجه شده‌اند.

کاهش سرانه مصرف برق در تهران چطور و چگونه؟

گاز آفریقا به جای گاز روسیه؛ جایگزین غیرممکن

فناتحریم آمریکایی علیه شهروندان روسی

با کفش‌های پاره به برزیل گل زدم