• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 12 اسفند 1400
کد مطلب : 155424
+
-

هیچ‌کس مثل مسی پاس گل نمی‌دهد

محسن آذرباد، ستاره مس رفسنجان با 8پاس گل صدرنشین جدول پاسورهای لیگ است. او که 3سال در لیگ‌یک بهترین پاسور شده، امیدوار است امسال این عنوان را در لیگ برتر به‌دست بیاورد

هیچ‌کس مثل مسی پاس گل نمی‌دهد

امیرحسین اعظمی 

 محسن آذرباد، هافبک مس رفسنجان هم‌اکنون بهترین پاسور لیگ برتر است. او تا پایان هفته بیستم 8پاس گل داده و امیدوار است که در پایان فصل جاری این عنوان را به‌دست بیاورد. جالب اینجاست که بازیکنانی مثل مهدی ترابی و سعید صادقی با 7پاس گل پشت سر آذرباد هستند و هافبک مس را برای به‌دست‌آوردن این عنوان تهدید می‌کنند. با آذرباد درخصوص وضعیت مس، شانس کسب عنوان بهترین پاسور لیگ و... صحبت کردیم که او به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داد.

    از بازی با پرسپولیس شروع کنیم که با شکست مس همراه شد. فکر می‌کردید 3گل بخورید؟
واقعیت این است که مستحق خوردن 3گل نبودیم. ما اشتباه فردی داشتیم و تیمی که برابر پرسپولیس اشتباه کند، قطعا تنبیه خواهد شد. خودمان هم بابت این باخت ناراحتیم ولی تلاش می‌کنیم تا در بازی‌های بعد جبران کنیم.

   امسال نتایج خوبی گرفتید، چقدر احتمال می‌دهید مس سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست بیاورد؟
کار سخت است و خودتان می‌بینید که رقابت بین تیم‌ها چقدر فشرده است. رقابت‌کردن با پرسپولیس، استقلال، سپاهان، گل‌گهر، فولاد، پیکان و... خیلی سخت است ولی تلاش می‌کنیم تا در پایان فصل یک اتفاق مهم را رقم بزنیم. سال قبل اگر در دو سه بازی خانگی نتیجه می‌گرفتیم (مثل بازی با پیکان، نساجی و ماشین‌سازی در دور برگشت) حتی می‌توانستیم سهمیه بگیریم ولی چون سال اول حضور مس در لیگ برتر بود به‌نظرم رتبه تک‌رقمی خیلی خوب بود. سال قبل نفرات خوب و باتجربه داشتیم، امسال هم بچه‌ها خیلی خوب هستند و هرچه جلوتر رفتیم با تدابیری که کادر فنی و آقای ربیعی داشتند، توانستیم تیم را بالا بکشیم. مهم این است در آخر فصل رتبه خوبی کسب کنیم.

   بعد از گذشت 20هفته در صدر جدول بهترین پاسورهای لیگ قرار گرفتی. کسب این عنوان در پایان لیگ چقدر برایت مهم است؟
من در لیگ دسته‌اول که بازی می‌کردم، 3فصل بهترین پاسور شدم و امیدوارم امسال برای نخستین‌بار در لیگ برتر هم این عنوان را به‌دست بیاورم. موفقیت تیم از هر چیزی برایم مهم‌تر است ولی دوست دارم در پایان فصل بهترین پاسور لیگ شوم. سال گذشته هم در اواخر لیگ راه افتادم و 5پاس گل دادم و سروش رفیعی هم با 9پاس گل بهترین پاسور لیگ شد. البته سال قبل وظایف دفاعی من بیشتر بود ولی امسال بیشتر در کارهای تهاجمی شرکت می‌کنم.
   
در این سال‌ها چرا بیشتر در لیگ دسته‌اول بازی کردی؟ فکر نمی‌کنی این موقعیت را داشتی که بیشتر در لیگ برتر بازی کنی؟
وقتی جوان‌تر بودم با سیاه‌جامگان قرارداد 3ساله امضا کردم و 3سال درگیر گرفتن رضایتنامه بودم. با گل‌گهر هم به لیگ برتر صعود کردیم ولی در حقم نامردی کردند، آنها 2بازیکن خارجی در پست من آوردند و 3هفته از شروع لیگ گذشته بود که آنها را کنار گذاشتند و مشخص شد که کیفیت فنی‌شان درچه حد بوده است.

   در بین بازیکنان ایرانی که هم‌پست تو بودند، سبک بازی کدام بازیکن را دوست داشتی؟
مجتبی جباری، علی کریمی و خداداد عزیزی.

   الگوی تو در بین فوتبالیست‌های خارجی چه‌کسی است؟
الگوی من لیونل مسی است. جدا از بحث گلزنی، هیچ فوتبالیستی مثل مسی نمی‌تواند پاس گل بدهد. مدافعان می‌دانند مسی قرار است کجا و چگونه پاس بدهد ولی باز هم نمی‌توانند پاس‌‌های او را قطع کنند. او واقعا فوق‌العاده است.

پدیده جوان 32ساله!
محسن آذرباد بازیکنی است که تازه در سن 32سالگی به‌عنوان پدیده در لیگ برتر ایران مطرح شده است. او به‌جز یک مقطع کوتاه که با سیاه‌جامگان در لیگ برتر حاضر بود، تا 2فصل پیش همیشه در لیگ‌یک بازی کرده و 3بار هم در این لیگ آمار بالاترین پاس گل را به جا گذاشته است. آذرباد در فصل جاری طی 19بازی به آمار 2گل و 8پاس گل برای مس رفسنجان رسیده و هم‌اکنون صدرنشین جدول پاسورهای لیگ است. او با میانگین امتیاز 7.11 در سایت متریکا، بهترین بازیکن تیم خودش و نهمین بازیکن برتر لیگ در فصل جاری بوده است. اختلاف امتیاز آذرباد با هشتمین بازیکن فصل که امیرحسین حسین‌زاده بوده فقط یک‌صدم امتیاز است و اختلاف امتیاز او با بهترین بازیکن فصل یعنی سعید صادقی به 18صدم امتیاز می‌رسد. آذرباد به‌طور میانگین در هر بازی 2.3پاس کلیدی، 1.4شوت، 2.1عملکرد دفاعی و 66.3درصد دقت پاس داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید