24
پنج شنبه 12 اسفند 1400
شماره 8452
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گزارش مرکز پژوهش‌ها از دخالت دولت در گردشگری

خبر روز
مرکز پژوهش‌های مجلس با بررسی موضوع واگذاری امور تصدی‌گری گردشگری به تشکل‌های حرفه‌ای و تخصصی گردشگری نتیجه گرفته است که خروجی قابل‌قبول و شفاف نبوده و دخالت دولت در امور گردشگری همچنان پابرجاست.
ویژه
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۵٢۴هزار و ۴٧۴خانوار در 6588 هکتار از بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی استان زندگی می‌کنند.
عکس‌خبر
پارک ملی کرخه پس از یافتن آخرین بازمانده‌های گونه منحصر به فرد و در خطر انقراض گوزن زرد ایرانی در دهه ۱۳۳۰ ابتدا به‌عنوان پارک وحش و سپس در سال ۱۳۴۹ به‌عنوان پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت‌شده تبدیل شد و سپس در سال ۱۳۸۹ به پارک ملی ارتقا یافت.

تفویض اختیار بناهای تاریخی به استان‌ها

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بافت‌ها و بناهای تاریخی: با تفویض اختیار وزارت میراث فرهنگی،‌ مالکان بناهای تاریخی از حق بیمه بناهای ثبت ملی شده، معافیت مالیاتی و اخذ تسهیلات مرمت آثار در اختیار خود ‌ برخوردار می‌شوند
میراث فرهنگی
وزارت میراث‌فرهنگی هرگونه تصمیم‌گیری در مورد بناهای تاریخی در اختیار مالکان خصوصی و متصرفان قانونی این بناها را به استان‌ها واگذار کرد و سیدهادی احمدی‌روئینی، مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها و محوطه‌های تاریخی با اعلام این خبر گفته است که مالکان بناهای تاریخی می‌توانند با تفویض اختیار صورت‌گرفته از پرداخت مالیات و عوارض درصورت مرمت و تغییر کاربری بناهای تاریخی معاف شوند.

خبر‌کوتاه/ کارزار نجات سنگ‌نگاره‌های ساسانی «برم دلک» از انفجارهای معدنی

پس از هشدار درباره تخریب نقوش برجسته ساسانی محوطه باستانی «بَرم دِلک» بر اثر انفجارهای پی‌درپی معدن شن و ماسه، ‌ کارزار‌تعطیلی‌ معدن به راه افتاد.
گسترش روابط هرمزگان با اکو
گسترش روابط هرمزگان با اکو
‌هرمزگان‌همکاری‌ خود را در حوزه صادرات کشاورزی و شیلات، گردشگری و ترانزیت کالا با 10کشور ‌ عضو اکو توسعه می دهد
نشست شورای نمایندگان دائم سازمان همکاری اقتصادی اکو شامل ۱۰کشور ایران، پاکستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و تاجیکستان روز گذشته، چهارشنبه 11اسفند در بندرعباس آغاز به‌کار کرد. قرار است تفاهمنامه‌ همکاری‌های اقتصادی هرمزگان با اکو در پایان این نشست امضا شود که جزئیات آن امروز و با پایان بررسی‌های تخصصی از سوی نماینده وزارت امور خارجه اعلام خواهد شد.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
روند صعودی مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در گیلان که از اواخر دی با خیز ششم آغاز شده‌ بود، پس از گذشت بیش از یک ماه روند نزولی به‌خود گرفت و با کاهش ۲۰درصدی به ۵۷۳نفر رسید.