02
پنج شنبه 12 اسفند 1400
شماره 8452
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

موافقت با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

رهبری
به‌مناسبت مبعث حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۷۴۱نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.
ویژه
رئیس‌جمهور در جلسه چهارشنبه هیأت دولت به‌دنبال جلسه اخیر خود با استانداران گفت: استانداران نمایندگان عالی دولت در استان‌ها هستند و تعامل مؤثر و سازنده میان وزرا و استانداران تأثیر قطعی در ارتقای کیفیت تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات دولت خواهد داشت.
روابط‌عمومی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه‌ای و به دنبال اطلاعیه‌های قبلی وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف اعلام کرد: همان‌گونه که پیش از این نیز با توجه به روند تحولات نظامی در اوکراین، از تمام ایرانیان مقیم و دانشجویان درخواست شده بود از اوکراین خارج شوند.
ابوالفضل ظهره‌وند تشریح کرد

موج‌سواری آمریکا با بحران اوکراین در وین

برجام
درحالی‌که مذاکرات احیای توافق هسته‌ای میان جمهوری‌اسلامی ایران و 1+4پس از حدود 3ماه گفت‌وگو و رایزنی دیپلماتیک، به حساس‌ترین مرحله و به‌قولی به روزهای پایانی خود رسیده‌است، اما با وجود این به‌نظر می‌رسد طرف غربی و به‌ویژه آمریکایی‌ها همچنان بی‌بهره از ابتکار عملی ویژه، در مسیر مقصرنمایی ایران گام برمی‌دارند.

بی‌اثر کردن ابزار تحریم؛ راهبرد اصلی کشور

در یکی، ‌دو روز اخیر و درحالی‌که مذاکرات برجامی در وین میان مذاکره‌کنندگان جمهوری‌اسلامی ایران و 1+4 به‌صورت فشرده‌ و تقریبا تمام‌وقت دنبال می‌شود، منابع نزدیک به مذاکرات معتقدند در شرایط کنونی دستیابی به توافق تنها با اتخاذ چند تصمیم سیاسی مشخص ازسوی طرف‌های غربی کاملا در دسترس است.
نقل‌قول‌خبر / عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه
یک بعد جهاد تبیین این است که نگذاریم پیشرفت‌های انقلاب نادیده گرفته شود و دشمن روی آن غبار ایجاد کند.