• سه شنبه 28 آبان 1398
  • الثُّلاثَاء 21 ربیع الاول 1441
  • 2019 Nov 19

یارانه بنزینی درحساب مردم

مرحله اول کمک معیشتی دیشب به‌حساب سرپرستان خانوار 20میلیون ایرانی واریز شد
نخستین مرحله از یارانه نقدی طرح معیشت ملی  دیشب به‌حساب سرپرستان 20میلیون ایرانی واریز شد و قرار است مرحله دوم آخر همین هفته و مرحله سوم هم اوایل هفته بعد به‌حساب مردم واریز شود.
سخنگوی دولت در یک نشست خبری دلایل دولت برای عدم‌اطلاع‌رسانی درباره بنزین را تشریح کرد

مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده‌اند

سخنگوی دولت در سومین روز از افزایش قیمت بنزین در نشست خبری خود با خبرنگاران به دفاع از تصمیم دولت پرداخت و گفت: خوشحال هستیم که این مصوبه با توجه به تأیید سران 3 قوه مورد موافقت رهبری هم قرار گرفت.

دونالد ترامپ از استیضاح تا برکناری

نشست‌های علنی تحقیقات در مورد استیضاح دونالد ترامپ آغاز شده و کمیته‌های قضایی و اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به‌طور مستقیم درگیر این روند شده‌اند؛ اما باید میان استیضاح دونالد ترامپ و برکنارکردن او تفکیک قائل شد.

باید در موضوع بنزین از قبل بحث می‌شد

اعتراضات مردمی ناشی از افزایش قیمت بنزین و ناآرامی‌های پس از آن به‌رغم اجماع‌نظر صاحب‌نظران بر ضرورت تعدیل قیمت بنزین اتفاق افتاد.
نبود سرویس بهداشتی چه جنبه‌های مختلفی از زندگی افراد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؟

بحران جهانی دسترسی به توالت

دسترسی‌نداشتن به سرویس بهداشتی باعث محدودیت در کار، از دست دادن فرصت‌های تحصیلی و افزایش خشونت‌های جنسی می‌شود
ما هر روز از آنها استفاده می‌کنیم؛ در خانه، مدرسه، محل کار، رستوران، مراکز خرید. با این حال به ندرت راجع به آنها حرف می‌زنیم. سکوتی که حول موضوع توالت و فاضلاب شکل گرفته، عواقب مرگباری را رقم می‌زند.

دانش‌آموزان بی‌حرفه و هنر

«مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و یاددهی حداقل یک حرفه کاربردی به دانش‌آموزان» عبارت زیبایی است که بسیاری از مدیران وزارتخانه و کارشناسان آموزشی درباره آن صحبت می‌کنند، اما درحقیقت این یکی از معضلات جدی آموزش و پرورش است که مدیران این وزارتخانه بالاخره آن را پذیرفته‌اند.

نارضایتی نمایندگان از مجلس

استمرار اعتراضات مردمی به گرانی بنزین، نشست دیروز بهارستان را هم تحت‌‌الشعاع قرار داده بود، تماس‌های مکرر مردم معترض با نمایندگانشان در بهارستان از یک سو، عدم‌توانایی مجلس در شرح ماجرا به مردم حوزه انتخابیه از سوی دیگر و بی‌خبری مجلس از شرایط پیش‌آمده از طرف دیگر رمق چندانی برای نمایندگان نگذاشته بود.

مسدودی اینترنت به‌زودی رفع می‌شود

پس از حدود ۴۸ ساعت قطع دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت جهانی، علی ربیعی، سخنگوی دولت از بازگشت قریب‌الوقوع  وضعیت شبکه ارتباطی کشور به حالت عادی خبر داده است.

طاووس و طوبی؛ مادران سال‌های خاکستری