• پنج شنبه 25 مهر 1398
  • الْخَمِيس 17 صفر 1441
  • 2019 Oct 17

تعامل سازنده یا تقابل مستمر؟

امروز دعوا برسر برجام نیست، بلکه در مورد موضوع بزرگتری است - با وجود همه نواقص و مشکلات، برای فرار از افراط‌گرایی راهی به جز انتخابات بانشاط نداریم
حسن روحانی، رئیس‌جمهور تقریبا یک‌ماه پس از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به سیاق سال‌های گذشته به دانشگاه تهران رفت و در آیین نمادین آغاز رسمی سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور از حضور در انتخابات، پشت‌پرده دعواهای سیاسی و امید و توسعه سخن گفت و خواستار حل یک موضوع راهبردی در سیاست خارجی کشور شد؛ راهبردی که در یک طرف آن بر تعامل سازنده با دنیا تأکید دارد و طرف دیگرش بر تقابل مستمر.

در مسیر عشق

مرز غوغاست. لشکر مشکی‌پوشان به سمت گیت‌های خروجی مهران روانه‌اند و در ازدحام، بی‌معطلی قفل درهای مرز به روی دل‌های بی‌قرار باز می‌شود.

سفر عشق

راهپیمایی اربعین یک سیر و سلوک معنوی است؛ این سفر با عشق آغاز و به عشق ختم می‌شود.

رئیس‌جمهور و دغدغه‌هایش!

سخنان مهم آقای روحانی در مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی اگرچه تا حدودی تحت‌الشعاع اخبار دیگر قرار گرفت و بی‌مهری صدا وسیما که در همین مصاحبه به آن اشاره رفت مزید بر علت شد ولی انصافا نکات برجسته‌ای داشت که شایسته توجه است و انتظار می‌رود که در شفاف شدن فضای جامعه و عملی شدن اراده اکثریت مردم که به ایشان رأی داده‌اند مؤثر افتد.

در پرتو آنارشی نظام منطقه‌ای

دخالت‌های ترکیه در امور سوریه به‌ویژه در موازنه عناصر قدرت این کشور موضوع جدیدی نیست اما عدم‌توفیق ترکیه در تحولات سوریه در چند سال گذشته دلیلی منطقی برای عقب‌نشینی از این عرصه نیز نیست.

مسافران؛ عامل تنش آبی در شهرهای شمالی

پس از سال‌ها گمانه زنی، حالا نتایج حاصل از مطالعات جامع تامین آب شهرها و روستاها در استان‌های شمالی نشان می‌دهد ؛ دلیل اصلی تنش آبی در شهرهای شمالی هجوم مسافران است.

بحران متین

از آن چله تابستان 3سال قبل که نشریه یالثارات به بهانه پوشش بازیگران در یک جشن، رگبار فحاشی را به روی جامعه سینمایی گشود، تا چله تابستان امسال که گلایه‌های معاون اجتماعی ناجا نسبت به پوشش بازیگرها دوباره مطرح شد، هیچ خبری از گلایه، نگرانی و احیانا تذکری نسبت به لباس بازیگران لااقل در فضای رسمی جامعه وجود نداشت.
گفت‌وگو با حمیدرضا آذرنگ، بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون که می‌خواهد به زودی غزل‌هایش را منتشر کند

ایرانگردی را به جهانگردی ترجیح می‌دهم

صدا و لحن خاصی دارد، مثل اینکه بخواهد شعری را دکلمه کند آرام و شمرده حرف می‌زند. حرف زدنش با نقش‌هایش در فیلم‌ها متفاوت است.