• چهار شنبه 7 آذر 1397
  • الأرْبِعَاء 19 ربیع الاول 1440
  • 2018 Nov 28

بازی سیاسی با حکم‌حقوقی

همشهری اثرات تعلل در صدور حکم پیروزحناچی، شهردار منتخب تهران را بررسی می‌کند
3 روز از پایان مهلت قانونی برای تأیید حکم شهردار منتخب تهران می‌گذرد اما هیچ پاسخی از نهاد‌های مسئول منتشر نشده است.
2 روایت از افرادی بی‌شناسنامه که برای رسیدن به هویت می‌جنگند

آنان که سرزمین ندارند

صدای موتور گازی داوود در جاده خاکی پر از دست‌انداز، قطع و وصل می‌شود. باید احتیاط کند؛ در این بیابان اگر موتور خراب شود شاید تا ساعت‌ها کسی به دادش نرسد.

خسران ملی یک بی‌تصمیمی

ساختار تصمیم‌گیری در ایران به‌گونه‌ای است که بسیاری از روندها و تصمیمات در گستره زمان محو یا بی‌اثر می‌شود اما در عین حال به نتایجی ختم می‌شود که گویا یکشبه به تصویب رسیده یا اجرا شده است و برای نخستین بار با آن مواجه می‌شویم.

یک استیضاح و چند سؤال

در رابطه با طرح‌های استیضاحی که در مجلس مطرح می‌شود، ذکر این نکته ضروری است که نمایندگان حق دارند براساس قوانین کشور طرح استیضاح هریک از وزیران را تهیه و مطرح کنند و این در قانون اساسی کشور نیز تصریح شده است.

هفت تپه روایت روایت‌های ناتمام

صنعت قندوشکر، پس از صنعت نساجی، دومین صنعت قدیمی ایران به‌حساب می‌آید.

حذف تدریجی طبقه متوسط از بازار مسکن

با تداوم ریزش سنگین تعداد معاملات در بازار مسکن پایتخت، در آبان‌ماه نیز تعداد معامله‌های انجام شده در دفاتر مشاوران املاک تهران با افت 26.7درصدی نسبت به‌ماه قبل مواجه شد.

الگوی جدید تعامل مالی با ایران روی میز اروپا

حدود 3هفته از دور دوم تحریم‌های آمریکا و حدود 4هفته از زمانی که برای راه‌اندازی سازوکار ویژه ارتباط مالی میان ایران و اروپا تعیین شده بود می‌گذرد اما همچنان خبری از سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا نیست؛

#سه‌شنبه‌های_‌ بدون_خودرو با شهردار منتخب

«#سه‌شنبه‌های_بدون_خودرو»؛ این بار جدی‌تر از همیشه؛ چرا که سرپرست شهرداری و شهردار منتخب تهران، با پیوستن به این کمپین، دیروز سفر شهری‌اش را با اتوبوس و مترو رقم زد و از تمامی معاونان و مدیران شهرداری هم خواست تا به این کمپین بپیوندند.

رهبرمعظم انقلاب: برای دفاع از عظمت ایران، هنر باید میدان دار باشد

وداع باشکوه موریکونه با لندن

در آرزوی آزادی