55
یکشنبه 20 مرداد 1398
شماره 7733
فارس، بوشهر، کهکیلویه‌ و بویر‌ احمد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

برکات اجتماعی عید قربان

یادداشت
عید سعید قربان به عنوان یکی از مهم‌ترین عیدهای مسلمانان، آن چنان دارای اهمیت و فضیلت است که حضرت رسولص می‌فرمایند: «هر کس 4 شب را شب‌زنده‌دارى کند، بهشت براى او واجب است
اخبار ویژه
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اعلام کرد که اکنون حدود 1700 رشته قنات در این استان فعال است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به صدور مجوز ایجاد دانشگاه کسب‌ و کار در استان بوشهر گفت: با ایجاد دانشگاه هیچ دانشجوی فارغ‌التحصیل بدون شغل نمی‌ماند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش تخت‌های دیالیز استان در آینده نزدیک به 20 تخت خبر داد.
وضعیت تامین آب آشامیدنی در شهر و روستاهای آب‌پخش دشتستان تابستان امسال بهبود یافته و این در حالی است که آب‌شیرین‌کن ۸۵۰۰ متر مکعبی با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان امسال وارد مدار تولید می‌شود.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات تعمیرات اساسی، سرویس، نصب، تست و راه‌اندازی شیر هاول بانگر سد مخزنی کوثر در شهرستان گچساران پس از ماه‌ها تلاش انجام شد.
مسئول اداره میراث فرهنگی سروستان از احیای یک کارگاه تولید گچ مربوط به دوره ساسانیان در این شهرستان خبر داد.
میگو غذای دریایی بسیار لذیذ و محبوبی است که علاوه بر طعم فوق‌العاده، یکی از مواد غذایی پرخاصیت و سالم به شمار می‌رود و مصرف مداوم آن می‌تواند به کاهش بیماری‌های قلبی و خطر ابتلا به سرطان کمک کند

بهار اشتغال زایی در کهگیلویه و بویراحمد

از 443میلیارد تومان تسهیلات روستایی و عشایری سهم استان تاکنون 291 میلیارد تومان تخصیص داده شده است
اشتغال
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشستی با خبرنگاران آمار و ارقام تسهیلات اشتغال‌زایی و همچنین نرخ بیکاری در استان را اعلام کرد.
صنایع تبدیلی فارس پرکارتر شدند

صنایع تبدیلی فارس پرکارتر شدند

17 واحد صنعتی در 4 ماه امسال به ظرفیت تولیدی فارس اضافه شده است
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: امسال شاهد رشد 437 درصدی جذب ماده خام محصولات کشاورزی توسط صنایع فراوری در استان بودیم.
دود تجارت زغال در چشم بلوط‌های کازرون

دود تجارت زغال در چشم بلوط‌های کازرون

قانون منع کار کوره‌های ‌زغال بی‌مجوز سخت‌گیرانه اجرا نمی‌شود
استفاده از زغال در صنوف اغذیه‌فروشی کازرون و وجود کوره‌های زغال مجاز و غیرمجاز تیشه به ریشه جنگل‌های بلوط شهرستان کازرون زده است.
رشته‌های جدید در دانشکده فنی دختران شیراز
رشته‌های جدید در دانشکده فنی دختران شیراز
رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شیراز از پذیرش دانشجو در رشته‌های گردشگری و هتلداری خبر داد و گفت: در حال حاضر، به دنبال رایزنی در راه‌اندازی این رشته‌ها هستیم.
کیفیت پروژه‌های عمرانی فدای کمیت نمی‌شود
کیفیت پروژه‌های عمرانی فدای کمیت نمی‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که اجازه نمی‌دهیم کیفیت پروژه‌های عمرانی فدای کمیت شود گفت: مشکلات و ایرادات ۴۲ پروژه عمرانی در دست اجرای استان مورد بررسی قرار گرفت.
PDF یکشنبه 20 مرداد 1398
کوتاه فارس، بوشهر، کهکیلویه‌ و بویر‌ احمد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: روغن موتور یاسوج به ۴ کشور هند، افغانستان، عراق و میانمار صادر می‌شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید از برگزاری جشنواره صنایع دستی و بوم‌گردی شهر جدید صدرا خبر داد و گفت: این جشنواره اوایل شهریور سال‌ جاری در این شهر برگزار می‌شود.
مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر عنوان کرد: از مجموع ۵۱۰ هزار بیمه‌شده تحت پوشش بیمه سلامت در استان بوشهر بخشی مربوط به کارکنان دولت است که از این محل بیمه سلامت از دستگاه‌های اجرایی استان ۷۰ میلیارد ریال مطالبه دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با برنامه‌‌ریزی و اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته ۱۰۳ هکتار از اراضی این استان زیر کشت گلخانه‌ای رفت.