• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71608
+
-

بهار اشتغال زایی در کهگیلویه و بویراحمد

از 443میلیارد تومان تسهیلات روستایی و عشایری سهم استان تاکنون 291 میلیارد تومان تخصیص داده شده است

اشتغال
بهار اشتغال زایی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشستی با خبرنگاران آمار و ارقام تسهیلات اشتغال‌زایی و همچنین نرخ بیکاری در استان را اعلام کرد. 

به گزارش ایسنا، «پروانه نیکمرام» با اشاره به تسهیلات 12 هزار میلیارد تومانی عشایری و روستایی کشور عنوان کرد: از این میزان 443میلیارد تومان سهم کهگیلویه و بویر احمد بوده که تاکنون 291 میلیارد تومان تخصیص داده شد.

نیکمرام عنوان کرد: از مجموع اعتبارات تخصیص یافته استان 213میلیارد تومان معادل 71 درصد تاکنون جذب شده است. وی ادامه داد: برنامه ما طی سال جاری در‌خصوص اعتبارات جذب شده اشتغال‌زایی پایدار است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص مشاغل خانگی در استان طی سال 97عنوان کرد: سهم کهگیلویه و بویراحمد از این اعتبارات 6میلیارد تومان بود که تقریبا به صورت 100 درصد محقق شده است. نیکمرام بیان کرد: از این میزان اعتبار 5 میلیارد و20 میلیون تومان تاکنون جذب شده و بقیه در بانک پرونده دارند که طی یک ماه آینده پرداخت و جذب خواهند شد.

وی تأکید کرد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته درون سازمانی در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این اداره کل بین استان‌های کشور به عنوان برتر انتخاب شد. مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهارکرد: 3213 تعاونی ثبت شده در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 1439 تعاونی فعال هستند.نیکمرام گفت: بیشترین مشکلات تعاونی استان مالی است و طی چندسال اخیر کمک‌هایی به تثبیت اشتغال در تعاونی‌های استان نیز داشته ایم. وی افزود: درخصوص رسیدگی و حل و فصل مسائل کارگری و کارفرمایی در استان طی سال گذشته بیش از 2 هزار دادخواست داشته‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عنوان کرد: 996 نفر در بخش‌های مختلف از جمله خدماتی صنعتی و کشاورزی این استان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که به دلایل تعطیلی واحد یا به دلایل دیگر از کار اخراج شدند. نیکمرام عنوان کرد: طی چندسال اخیر تنش‌های کارگری کمی در استان داشته‌ایم.

وی با اشاره به طرح کارورزی و یارانه دستمزد در برخی استان‌های کشور بیان کرد: این طرح می‌تواند کمک کاری برای کارفرمایان باشد. به این صورت که افراد دارای 35 سال و بامدرک دیپلم و بالاتر می‌توانند در این طرح که سهم دولت 40 درصد و سهم کارفرما60 درصد است شرکت کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: 12 میلیارد و 830 میلیون تومان یارانه حقوق دستمزد به این طرح در استان اختصاص یافته که به استثنای یاسوج، در سایر شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد. نیکمرام ادامه داد: طی سال گذشته 5 هزار مورد بازرسی توسط بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از واحدهای تولیدی و صنعتی و کارگاه‌های مختلف انجام شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نرخ بیکاری استان در بهار سال گذشته 3/12 درصد بوده که در بهار امسال به 3/11 رسیده است که یکی از دلایل این مساله پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری بوده است.

نیکمرام با بیان این‌که در سال 96 فوت ناشی از حوادث کار استان 6 مورد بوده اضافه کرد: این تعداد در سال 97 به 3 مورد رسید و از ابتدای سال جاری تاکنون 2 مورد داشته‌ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید