• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71712
+
-

48درصد بوشهری‌ها زیرپوشش بیمه سلامت

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر عنوان کرد: از مجموع ۵۱۰ هزار بیمه‌شده تحت پوشش بیمه سلامت در استان بوشهر بخشی مربوط به کارکنان دولت است که از این محل بیمه سلامت از دستگاه‌های اجرایی استان ۷۰ میلیارد ریال مطالبه دارد. 

به گزارش ایسنا، «پرویز رمضانی» در نشست با خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: در حال حاضر ۴۸ درصد جمعیت استان بوشهر تحت پوشش دریافت خدمات بیمه سلامت هستند. 

وی افزود: در ۴ ماه امسال ۴۲ میلیارد تومان بابت مطالبات مراکز تشخیصی درمانی خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت استان بوشهر پرداخت شده است.

 مدیر کل بیمه سلامت بوشهر تصریح کرد: بیمه سلامت این استان برای ارائه خدمات به افراد تحت پوشش با ۵۵۰ موسسه خصوصی درمانی، تشخیصی و دارویی طرف قرارداد است و در این زمینه همه ۱۸ بیمارستان استان بوشهر، مراکز بهداشتی - درمانی، داروخانه‌ها و بیش از ۲۰۰ پزشک عمومی و متخصص و فوق‌تخصص به بیمه‌شدگان سلامت خدمات ارائه می‌کنند. 

رمضانی از اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در تمام شهرستان‌های بوشهر خبر داد و بیان کرد: اکنون در 3 شهرستان دیلم، گناوه و دشتی نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمه سلامت اجرا شده که تا پایان سال جاری در تمام شهرستان‌های ده‌گانه استان بوشهر اجرا می‌شود. وی با اشاره به همپوشانی دفترچه بیمه درمانی گفت: دفترچه درمانی افراد تحت پوشش بیمه سلامت در بیمه‌های مختلف شناسایی و با اجرای طرح همپوشانی دفترچه‌های دیگر بیمه‌ها باطل شده است. 

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان این‌که تاکنون ۲۰ هزار نفر تحت طرح همپوشانی دفترچه بیمه‌ای قرار گرفته‌اند خاطرنشان کرد: هر بیمه‌شده باید یک دفترچه درمانی داشته باشد. در غیر این صورت در اجرای طرح همپوشانی‌ دفترچه‌های اضافی باطل می‌شود. رمضانی با بیان این‌که هزینه اصلی بیماران بر عهده بیمارستان‌ها است افزود: ۶۰ درصد کل هزینه‌های درمانی بیمه سلامت مربوط به بیمارستان‌ها است که تا فروردین امسال ۱۰۰ درصد، اردیبهشت ۷۰ درصد و در خرداد ۲۰ درصد هزینه‌های بیمارستان‌ها به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است. 

وی با تاکید بر رسیدگی به وضعیت درمانی بیماران خاص افزود: بیماران تالاسمی، کلیوی، هموفیلی و ام.اس بیماران خاص محسوب می‌شوند که تا ۹۵ درصد خدمات آنان تحت پوشش بیمه سلامت است. این در حالی است که شیمی‌درمانی بیماران سرطانی ۱۰۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار دارد. گفتنی است مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر در این نشست از پیگیری‌ مشکلات مردم و انعکاس اخبار توسط خبرنگاران قدردانی کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید